اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیته میراث جهانی

میمند عنوان «جواهری در کویر» را به خود اختصاص داد

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اثر تاریخی میمند در کمیته میراث جهانی دارای یک اثر برجسته جهانی است و عنوان جواهری در کویر را به خود اختصاص داد.

میمند عنوان «جواهری در کویر» را به خود اختصاص داد

آتوسا مؤمنی در حاشیه سفر به شهرستان انار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: میمند به عنوان چهارمین پروژه جمهوری اسلامی ایران در کمیته میراث جهانی در سال 2013 در ماه جاری در کشور کامبوج مطرح شد.

وی افزود: اثر تاریخی میمند از پروژه‌های پرافتخاری است که توانست با ارزش برجسته‌ای که دارد به عنوان یک منظر فرهنگی در کویر در کمیته میراث جهانی به تصویب برسد.

مؤمنی بیان داشت: کشورهای منطقه به ویژه عراق و امارات در کمیته میراث فرهنگی اعلام کردند، میمند یک منظر فرهنگی شناخته شده در منطقه کویر و این ظرفیت قابل شناسایی است و اکیموس باید ارزش برجسته آن را با نظر کارشناسی کشورهای کویری منطقه بپذیرد که در این کمیته با 13 رأی از سوی کشورهای مختلف توانستیم، ارزش برجسته منظر فرهنگی میمند را به دنیا ثابت کنیم.

وی گفت: تصمیم بر آن شد که اطلاعات کارشناسانه و تکمیلی از سوی کشور ایران و عراق به اکیموس ارسال شود تا عدم تشخیصی که از سوی اکیموس در زمینه میمند صورت گرفته به روشنی با اسناد مصور بتواند، شاهدی بر این مدعا باشد.

مؤمنی با بیان اینکه امیدواریم طی دو ماه آینده بتوانیم خود به خود پرونده میمند را در فهرست جهانی به ثبت برسانیم، خاطر نشان کرد: میمند در کمیته میراث جهانی دارای یک اثر برجسته جهانی است و عنوان جواهری در کویر را به خود اختصاص داد.

وی قول مبلغ یک‌میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی ارگ تاریخی و ساخت حرم شهید گمنام را داد.

انتهای پیام/80021/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول