اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش برای دانش‌آموزان اولویت آموزش و پرورش است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ایجاد و راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش به منظور تقویت ورزش قهرمانی در میان دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.

راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش برای دانش‌آموزان اولویت آموزش و پرورش است

حسین داوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه ورزش دانش‌آموزی اظهار کرد: توسعه ورزش دانش‌آموزی و راه‌اندازی و تقویت مدارس تخصصی ورزش از محور‌های اصلی برای توسعه بخش تربیت بدنی در میان دانش‌آموزان است.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان هر ساله در فصل تابستان و در طول سال تحصیلی از فضا‌های ورزشی اختصاص یافته به آموزش و پرورش استفاده می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش در فصل تابستان با عنوان کانون‌های ورزشی برای توسعه ورزش دانش‌آموزشی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین این فضا‌ها در طول سال تحصیلی برای درس تربیت بدنی دانش‌آموزان اختصاص داده می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امسال فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش افزایش یافته است، ادامه داد: امسال آموزش و پرورش برای توسعه این فضا‌ها با کمبود اعتبار مواجه بوده است و به این دلیل نتوانسته نسبت به توسعه فضا‌های ورزشی برای دانش‌آموزان اقدام کند.

داوری با بیان اینکه هر چند سال یک بار سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش با استاندارد‌های روز دنیا تطابق داده می‌شوند، تاکید کرد: در صورتی که تجهیزات این سالن‌ها با مشکل مواجه شده باشند، آموزش و پرورش نسبت به اصلاح این تجهیزات براساس استاندارد‌های روز دنیا اقدام می‌کند.

وی به یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی آموزش و پرورش در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد و راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش به منظور تقویت ورزش قهرمانی در میان دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش امسال درصدد تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره در سطح استان است.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه‌های توسعه فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش و بخشی از این اعتبارات نیز از سوی اداره کل آموزش و پرورش تأمین می‌شود، اظهار کرد: همچنین هر ساله 20 ریال از هزینه مصرف یک نخ سیگار برای توسعه فضا‌های ورزشی اختصاص داده می‌شود و 50 درصد از این هزینه‌ها برای توسعه فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش و 50 درصد دیگر نیز برای توسعه فضا‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان اختصاص می‌یابد.

داوری ادامه داد: اما امسال 50 درصد از این هزینه به آموزش و پرورش و 50 درصد دیگر نیز به وزارت علوم اختصاص یافته است.

انتهای پیام/63004/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول