اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر:

تصویربرداری پزشکی در بیمارستان شهدای خلیج فارس به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: از این پس تصویربرداری در بیمارستان شهدای خلیج فارس کاملاً دیجیتال انجام می‌شود و تصاویر تهیه شده قابلیت درج در پرونده الکترونیک بیماران را دارد.

تصویربرداری پزشکی در بیمارستان شهدای خلیج فارس به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری گفت: تصویربرداری در بخش‌های رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و ام.آر.آی بیمارستان شهدای خلیج فارس به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود و تصاویر تهیه شده توسط این دستگاه‌ها دارای کیفیت مطلوبی است که قابلیت درج در پرونده الکترونیکی بیمار را نیز دارد.

وی افزود: این تصاویر به پزشک این اجازه را می‌دهد تا از هر قسمت از بیمارستان از طریق شبکه داخلی و خارج از بیمارستان از طریق اینترنت دسترسی پیدا کند.

وی بیان داشت: با توجه به تحریم‌های موجود فیلم مورد استفاده در دستگاه‌های تصویربرداری به سختی و با هزینه زیاد تهیه می‌شد که با راه‌اندازی مرکز رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و ام‌.آر.ای دیجیتال نه تنها این مشکل برطرف شد؛ بلکه سالیانه بیش از 15میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

این مقام مسئول عنوان  کرد: کیفیت بالای تصاویر دیجیتال نسبت به آنالوگ باعث ایجاد رضایتمندی پزشکان و بیماران شده است.

کشمیری اضافه کرد: در حال حاضر پزشکان در اتاق عمل و بخش‌ها از طریق شبکه HIS( شبکه داخلی مدیریت بیمارستان) به تصاویر تهیه شده بیماران دسترسی دارند که باعث کاهش زمان و بهبود تشخیص می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: تجهیز بخش تصویربرداری دیجیتال افزون بر 1میلیارد ریال هزینه‌ در برداشته که این میزان اعتبار پیش از این برای تهیه فیلم مصرفی برای یک ماه هزینه می‌شد.

انتهای پیام/66006/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول