اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نقده:

شب قدر مناسب‌ترین زمان برای استجابت دعا است

امام جمعه نقده گفت: پنهان ماندن شب قدر در میان سایر شب‌ها در طول سال به نحو کلی ارزش و قدر شب را به عنوان مناسب‌ترین زمان استجابت دعا می‌شناساند.

شب قدر مناسب‌ترین زمان برای استجابت دعا است

حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شب قدر شب با برکتی است که به اندازه یک عمر طولانی ارزش و اهمیت دارد و قرآن کریم این کتاب آسمانی در شب قدر نازل شده و همه مقدرات انسان در آن به ثبت می‌رسد.

وی افزود: شب‌های قدر هم چنانکه پیشوایان ما فرموده‌اند با پروردگار عالم به راز و نیاز، دعا و نیایش بپردازیم.

وی تصریح کرد: سراسر شب قدر باید بیدار ماند و در نماز و عبادت کوشید و نیازها را به پیشگاه خداوند عرضه داشت و مهر، رحمت و آمرزش را از او خواست.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) فرمودند: «هر کس شب قدر را احیاء بگیرد گناهش آمرزیده می‌شود اگر چه گناهانش به تعداد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و پیمانه‌های دریا باشد».

وی با بیان اینکه در این شب پس از گذشتن نیمی از ایام روزه و لیالی ماه مبارک رمضان، بنده از قابلیت‌ها و شایستگی‌های مطلوبی برخوردار می‌شود، ادامه داد: اگر بنده خواسته‌هایش را با خالق خودش در میان بگذارد به آن درخواست‌هایش می‌رسد.

وی افزود: شب قدر شبی است که قرآن کریم نازل شده و منظور از قدر تقدیر و اندازه‏گیری است.

وی اظهار داشت: خدای تعالی در شب قدر حوادث یکسال را یعنی از آن شب تا شب قدر سال آینده را تقدیر می‏نماید به طوری که زندگی و مرگ، رزق، سعادت،  شقاوت و ... را مقدر می‏سازد.

وی تصریح کرد: در سوره قدر خداوند تعالی شب قدر را قرین نزول ملائکه و روح و برتر از هزار ماه دانسته است و پنهان ماندن شب قدر در میان سایر شب‌ها در طول سال به نحو کلی ارزش و قدر شب را به عنوان مناسب‌ترین زمان استجابت دعا می‌شناساند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول