اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

توانمندی‌های بخش خصوصی در سال‌های اخیر دچار چالش‌های جدی شد

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در سال‌های اخیر به جای بهره‌مندی و قرار گرفتن در مسیر رشد و اعتلای کشور دچار چالش‌های جدی شد.

توانمندی‌های بخش خصوصی در سال‌های اخیر دچار چالش‌های جدی شد

حسین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سربازان جبهه اقتصادی از دولت آینده انتظار دارند با آسیب‌شناسی و کالبد شکافی اقتصاد بیمار کشور قفل‌های بسته شده در عرصه تولید و اقتصاد را با کلید تدبیر باز و به اجحاف‌های صورت گرفته در حق بخش خصوصی و رکود تولید ملی پایان دهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در سال‌های اخیر به جای بهره‌مندی در مسیر رشد و اعتلای کشور دچار چالش‌های جدی شد، تصریح کرد: مقاومت و کار‌شکنی سیستم بانکی در مقابل بخش خصوصی بر کسی  پوشیده نیست و امروز نتایج این سپاسگزاری‌های غلط و ندانم‌کاری‌ها را در متوقف شدن و یا کندتر شدن چرخ‌های تولید در واحدهای تولیدی شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر محدودیت‌های خارجی به خاطر تحریم‌ها، موانع داخلی، شعارهای بدون عمل، افراط و تفریط‌ها و بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت احمدی‌نژاد بر دامنه مشکلات اقتصادی کشور افزوده شده است، یادآور شد: به عنوان نماینده بخش خصوصی صریح و شفاف اعلام می‌کنم که ادغام دو وزارتخانه صنایع و بازرگانی کار ناپخته بود که  ضربه جبران‌ناپذیری بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرد و آثار و تبعات منفی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و  سیاسی در جامعه بوجود آورد حتی معیشت مردم را نیز دچار مشکل جدی ساخت.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل با تاکید بر اینکه آنهایی که بخشنامه‌های متعددی بر علیه تولید و صنعت صادر کردند و به قوانین مصوب مجلس در حمایت از تولید ملی بی‌اعتنایی کردند باید پاسخگو باشند، افزود: عدم اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار از سوی دولت احمدی‌نژاد نمونه بارزی از عدم تمکین دولت به قانون و به چالش کشیدن امنیت اقتصادی در بخش خصوصی می‌باشد.

این فعال اقتصادی اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: اجرای ماده 91 قانون اصل 44 قانون اساسی و مواد 75 و 76 قانون برنامه پنجم توسعه که منجر به تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار شده است می‌تواند ضمن پویایی اقتصاد کشور و تضمین امنیت بخش خصوصی کلید حل مشکلات بخش اقتصادی باشد و از دولت آینده انتظار داریم برای باز گرداندن امید، نشاط ، انگیزه و پویایی به عرصه تلاش و تولید اجرای همه موارد بیست‌‌ و نه‌گانه این قانون را اولویت برنامه اقتصادی خود قرار دهد.

پیرموذن با تاکید بر اینکه بخش خصوصی از دولت فقط اجرای قانون را می‌خواهد، یادآور شد: هر وقت دولت به قانون تمکین کرده، بخش خصوصی رشد و پیشرفت کرده است و اعتقاد ما بر این است که دولت باید نظارت و نقش و دخالت خود را از اقتصاد بردارد و تا زمانی که نقش دولت در اقتصاد پر رنگ‌تر باشد و رابطه بین بخش خصوصی، سیستم بانکی و دولتی یک رابطه تعاملی نباشد اقتصاد ما همچنان شکننده و بیمار خواهد ماند.

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل تامین امنیت تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی را لازمه توسعه و پیشرفت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: باید تفکر امنیتی از بخش تولید و صنعت برداشته شود و از دولت آینده انتظار داریم مسائل سیاسی را در بخش اقتصادی گره نزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه بخش خصوصی در خلق حماسه سیاسی نقش برجسته‌ای ایفا کرده است، بیان داشت: به عنوان سربازان جبهه اقتصادی و جهاد‌گران سنگر تولید برای رونق تولید ملی و استقلال اقتصادی کشور همچون گذشته همت و تلاش خود را جهاد‌گونه به کار خواهیم بست و برای خلق حماسه اقتصادی آماده همکاری جدی با رئیس جمهور منتخب و تیم اقتصادی دولت آینده هستیم و رئیس جمهور منتخب از هم اکنون بخش خصوصی را در تعیین برنامه‌های آتی خود دخیل کرده و افراد دلسوز اتاق بازرگانی از هم اکنون در کمیسیون‌های مختلف در حال رایزنی می‌باشند.

انتهای پیام/62003/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول