اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان تاکید کرد

حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: قطعا ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری علاوه بر این که به اقتصاد منطقه کمک کرده و باعث رونق اشتغالزایی در استان خواهد شد.

حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عصر امروز ستاد سرمایه گذاری استان خوزستان با هدف رسیدگی به مشکلات چهار سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی و با حضور استاندار و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در ابتدای این نشست نماینده شرکت پاک چوب (طرح ام دی اف) به بیان مشکلات بر سر راه این شرکت که مربوط به اداره منابع طبیعی و ثبت اسناد استان بود، پرداخت.

استاندار که ریاست این ستاد را بر عهده داشت در پایان این موضوع خطاب به مدیران منابع طبیعی و ثبت اسناد گفت که باید ظرف هفته آینده مشکل زمین این شرکت به لحاظ قانونی برطرف شود.

طرح احداث کارخانه میل گرد خلیج فارس موضوع دوم مورد بحث در این نشست بود که عمده مشکل آن بحث برق رسانی بود.

ظرفیت این کارخانه 450 هزار تن میل گرد شماره هشت تا 32 در سال بوده که قرار است تا پایان امسال فاز اول این مجتمع به بهره برداری برسد.

برای راه اندازی فاز نخست این مجتمع نیاز به 5 هزار مگاوات برق و 2 هزار و 500 مترمکعب گاز است که با توجه به درخواست مدیر کارخانه اگر تنها برق مورد نیاز در اختیار ما قرار گیرد مشکل دیگری بر سر راه این کارخانه وجود ندارد.

استاندار خوزستان با بیان این که چنین طرحی موجب اشتغالزایی در استان خواهد شد خطاب به مسئولان برق شهرستان اهواز تاکید کرد که هر چه زودتر مشکل برق رسانی این مجتمع فولادی برطرف شود.

*همکاری شهرداری

پروژه احداث جت اسکی، پارک تخصصی بانوان و ایجاد سایت بادی پیشرفته دیگر طرح‌های مورد بررسی در این ستاد بود که با واسطه‌گری استاندار  قرار بر این شد شهردار اهواز همکاری لازم را با سرمایه گذار بخش خصوصی داشته باشد. 

تفاهم‌نامه بین سازمان جهاد کشاورزی و بخش خصوصی اتکا در خصوص اجرای طرح‌های کشاورزی و شیلات نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این تفاهم نامه قرار بر این شد که چهار طرح مرغداری گوشتی، گاومیش‌داری 2 هزار راسی، شترداری 4 هزار راسی و پرورش میگو و ماهی در یک هزار هکتار زمین توسط بخش خصوصی اتکا راه اندازی شود.

*تعامل با سرمایه گذاران بخش خصوصی

استاندار خوزستان در ادامه این جلسه اظهار کرد: امروز بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی بدون دریافت تسهیلات دولتی وارد کار شده‌اند پس تا آن جا که امکان دارد باید با آنها همکاری شود.

سیدجعفر حجازی با بیان اینکه باید موانع را از سد راه طرح‌های سرمایه گذاری برداشت، افزود: طرحی که قابل اجرا و دارای سرمایه گذار بوده باید موانع را از سد راه آن برداشت و هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی بیان کرد: قطعا ایجاد طرح‌های سرمایه گذاری علاوه بر این که به اقتصاد منطقه کمک کرده و باعث رونق اشتغالزایی در استان خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: ما باید اولویت کار خود را در استفاده از جوانان فارغ التحصیل بومی قرار داده و تا آن جا که امکان دارد تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

*اجرای طرح شیلات با اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی

وی در خصوص طرح‌های بخش شیلات عنوان کرد: طرح 450 هکتاری پرورش ماهی باید با اولویت اول به فارغ‌التحصیلان بومی واگذار شود.

حجازی افزود: همچنین طرح یک هزار هکتاری پرورش میگو باید ظرف 45 روز آینده توسط شرکت خصوصی اتکا اجرایی شود.

به گفته وی منابع طبیعی و ثبت املاک و اسناد استان باید بررسی و هر چه سریع‌تر برطرف شود.

استاندار خوزستان در خصوص طرح احداث کارخانه میل گرد در اهواز خاطرنشان کرد: ایجاد این کارخانه کمک قابل توجهی در زمینه اشتغال به استان خواهد کرد.

*مسئولان برق همکاری کنند

وی بیان کرد: امیدواریم مشکل این کارخانه که نداشتن برق کافی است با همکاری مسئولان برق شهرستان هر چه زودتر برطرف شود.

حجازی در پایان این جلسه گفت: شهردار اهواز نسبت به طرح راه اندازی جت اسکی و سایت بادی پیشرفته توجه بیشتر داشته و تا آن جا که امکان دارد همکاری لازم را با سرمایه گذار این طرح برقرار کند.    

انتهای پیام/ 72001/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول