اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

بانوان در سخاوت حضرت خدیجه تأمل کنند

امام جمعه ماکو گفت: حضرت خدیجه (س) در فضائل اخلاقی و شخصیت زبانزد عام و خاص و حامی واقعی برای خاتم پیغمبران حضرت محمد (ص) بود و سخاوت ایشان باید مورد توجه قرار گیرد.

بانوان در سخاوت حضرت خدیجه تأمل کنند

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با فارس در ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه وفات حضرت خدیجه (س) قرار داریم، اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) شخصیت تأثیرگذار و بانویی عفیف، دارای اخلاق شریفه در صدر اسلام  بود و در بین اقوام یگانه و ممتاز بود، به طوری که بانوان باید شخصیت وارسته و سخاوتمندی ایشان را الگو قرار دهند.

وی افزود: تعدادی از بانوان امروزه زندگی تجملاتی و اشرافی‌گری را پیش گرفته‌اند، حال آنکه باید در راستای الگوبرداری از بانوان فرهیخته‌ای مانند حضرت خدیجه (س) گام بردارند.

وی ادامه داد: سیره حضرت خدیجه (س) سبب تمایز او از دیگر زنان قریشی شده بود، به همین جهت در دوره جاهلیت به طاهره معروف شد و همین لقب برای شرف و افتخار او کافی است.

وی با اشاره به اینکه فضائل و مقامات حضرت خدیجه (س) بدون اسباب و علّت نیست، عقل و عنایات و الطاف الهی، ریشه فضائل و مقامات اوست، اذعان داشت: اموال ایشان کلید شکست محاصره اقتصادی پیامبر و یارانش بود، او مواد مصرفی را چند برابر قیمت واقعی می‌خرید تا اینکه سال‌های محاصره اقتصادی با سلامت و رهایی امت سپری و حیله قریش با شکست و ناکامی مواجه شد.

امام جمعه ماکو به نقش حضرت خدیجه (س) در پیشبرد اسلام اشاره کرد و متذکر شد: حضرت خدیجه (س) همه اموال خود را در راه پیشرفت، نشر اسلام و موقعیت پیغمبر اسلام (ص) انفاق کرد، تا جایی که هنگام رحلت پارچه‌ای برای کفن نداشت.

وی به جمله ابن اسحاق در شأن حضرت خدیجه که گویای همکاری و صداقت او در پیشبرد اسلام که می‌گوید « خدیجه یاور صادق و با وفای پیامبر (ص) بود و مصیبت‌ها به دنبال رحلت خدیجه و ابوطالب بر پیامبر سرازیر شد »، اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه (س) در برابر هجوم ناملایماتی که بر پیامبر اکرم (ص) نازل می‌شد، به معنای واقعی کلمه سدی بلند و مستحکم بود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه احترام حضرت محمد به خدیجه (س)، به خاطر عقیده و اعتقاد او به توحید بود، یادآور شد: کرم، سخاوت، عفت و پاکدامنی وی او را شایسته لقب «بانوی بانوان قریش» قرار داد.

انتهای پیام/61002/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول