اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن دوستدار میراث فرهنگی شوشتر:

راه اندازی گردشگری مذهبی در شوشتر/ آثار تاریخی سناریو بازدید ندارند

عضو انجمن دوستدار میراث فرهنگی شوشتر گفت: گردشگری مذهبی در شوشتر باید رونق بگیرد و از همه توان در این زمینه باید استفاده کرد.

راه اندازی گردشگری مذهبی در شوشتر/ آثار تاریخی سناریو بازدید ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، ابوالقاسم غلام‌حیدر در جلسه مشترکی با رئیس جدید پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر اظهار کرد: شوشتر دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است که بخش اعظم آنها را آثار مذهبی تشکیل می‌دهد و باید در این زمینه از همه توان استفاده کرد تا گردشگری مذهبی را در کنار تاریخی و طبیعی راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از گردشگران به دنبال گردشگری مذهبی هستند، افزود: باید کوشید تا بر اساس سلیقه و درخواست گردشگران به آنها سناریوی بازدید پیشنهاد کرد ولی متاسفانه در این زمینه هیچ اقدام شایسته‌ای انجام نشده است.

این دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به برخی آثار مذهبی شوشتر گفت: باید کوشید تا آثار تاریخی و مذهبی شوشتر بار دیگر احیا شوند و با تردد مردم در آنها، آشتی میان مردم و آثار تاریخی رخ دهد.

غلامحیدر با اشاره به اینکه باید بر اساس حفاظت عام آثار تاریخی تلاش کرد، افزود: تنها راه برای نگهداری آثار تاریخی حفاظت عام است و در این زمینه باید به مردم اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه باید مردم اهمیت این آثار تاریخی را بدانند، گفت: مردم باید بدانند که آثار تاریخی موجود در شهر از چه قدمت و توانمندی برای توسعه شهر شوشتر برخوردار هستند و به این دلیل از آنها باید نگهداری کنند و در این زمینه وظیفه انجمن دوستداران میراث فرهنگی بسیار زیاد و سنگین است.

این دوستدار میراث فرهنگی افزود: برای فعالیت‌های دوستداران میراث فرهنگی نیازمند وفاق میان دوستداران و پایگاه سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر هستیم و در این زمینه باید از همه توان پایگاه برای حمایت از دوستداران استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: شوشتر نیازمند روزی برای معرفی است و این روز باید در هفته‌ای فرهنگی جای گیرد و باید به دنبال این مهم بود که در هفته‌ای فرهنگی روزی برای شوشتر در نظر بگیریم و برای بزرگداشت این روز از همه توان دولتی و مردمی استفاده کنیم تا داشته‌های فرهنگی خود را به صورتی بهتر به مردم و جامعه ارائه کنیم.

انتهای پیام/72006/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول