اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

وابستگی بازار کهگیلویه و بویراحمد زیبنده نیست / مردم از شکل کنونی بازار ناراضی هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید همگی کاری کنیم که بازار استان از وابستگی رهایی یابد.

وابستگی بازار کهگیلویه و بویراحمد زیبنده نیست / مردم از شکل کنونی بازار ناراضی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج ، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هماهنگی مرکز، شکر مورد نیاز استان از موجودی انبار کارخانه قند یاسوج تامین و مابقی این موجودی به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وی افزود: شکر به اندازه تامین نیاز استان در انبارها موجود است و دلیلی ندارد با وارد کردن از سایر نقاط کشور هزینه حمل و نقل و ترافیک را متحمل شویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این وضعیت با هدف رونق بازار و اشتغال استان در خصوص همه نیازمندی‌های استان اعم از مواد غذایی، صنعتی و ... برقرار شود.

صابری یکی از مشکلات بازارهای کشور را تنظیم غیرمنطقی و غیرمنطقه‌ای اجناس دانست و گفت: اگر در هر منطقه نیازمندی‌های آن منطقه از تولیدی خودش تامین شود بسیاری از هزینه‌ها کسر می‌شود و مشکلاتی نظیر ترافیک ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان این‌که ماهی یکی از مواد غذایی ضروری برای تامین سلامت افراد است بر کنترل، ارزیابی و قیمت‌گذاری آن تاکید کرد و گفت: در ستاد آینده تنظیم بازار، قیمت ماهی تعیین و اعلام می‌شود تا مردم با رغبت نسبت به خرید و استفاده آن اقدام کنند.

استاندار با مطرح شدن مبحث طراحی هماهنگ بازار در شهرهای استان و تاثیر آن در جامعه گفت: طی هفته آینده دفتر فنی استانداری باید جلسه‌ای با حضور مسئولان و افراد مرتبط برگزار و طرحی مشترک و هماهنگ طراحی و به همه بازاریان جهت اجرا اعلام کند.

صابری با بیان این‌که شهر یاسوج زیبا است و همه مشکلات و نازیبایی‌هایی این شهر به دست انسان‌ها ایجاد شده است، این اقدام را در راستای زیباسازی بازار و شهر دانست و گفت: با دو تن رنگ می‌شود به بازار شکل داد و طرحی اجرا کرد که مردم از خرید خود لذت ببرند.

وی احداث بازارچه‌ای در محل کنونی بازار عمده فروشان پس از انتقال آن به مکان جدید را اقدام مناسبی در جهت توسعه شهر توصیف کرد و خواستار همکاری شهرداری در خصوص تغییر کاربری و پروانه به بازاریان این مکان شد.

مقام ارشد اجرایی استان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مالیات گفت: مالیات از نظر ساختاری تفاوتی با خمس ندارد و همان‌گونه که از کارمندان دولت، شرکت و بخش خصوصی اخذ می‌شود؛ بازاریان، کسبه، صنعتگران و ... باید نسبت به محاسبه آن به صورت خود اظهاری و با توجه به سال رسمی نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی گفت: امیدوارم روزی برسد که مؤدی هنگام پرداخت مالیاتش مانند خمس عمل کند و خودش نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

گفتنی است، پس از پایان ستاد تنظیم بازار، استاندار به همراه برخی از مسئولان مرتبط از بازار استان بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/82015/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول