اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

احداث مصلی و حضور جوانان در آیین‌های مذهبی

ایجاد مصلی بزرگ ایلام پس از سال‌ها پیگیری مجدانه مسئولان از جمله امام جمعه ایلام با حضور نمازگزاران روزه‌دار ایلامی افتتاح شد.

احداث مصلی و حضور جوانان در آیین‌های مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، روز گذشته نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در سال 92 در مصلی شهر ایلام برپا شد.

بسیاری از مردم ایلام روز گذشته نماز جمعه را در محل مناسب و جاداری مانند مصلی بزرگ و زیبای شهر ایلام اقامه کردند.

این مردم به خوبی به یاد دارند که پیش از این و در مناسبت‌های ویژه از جمله ماه مبارک رمضان مسجد جامع شهر ایلام پاسخگوی حضور گسترده مردم نبود و مردم مجبور بودند در خیابان‌های اطراف و در هوایی گرم زیر آفتاب برای شرکت در نماز جمعه حضور یابند.

مصلی بزرگ شهر ایلام با رعایت معماری ایرانی اسلامی با تلاش و کوشش مسئولان و دست‌اندرکاران پذیرایی مردمی بود که با حضور پرشور و گسترده خود در نماز دشمن‌شکن جمعه اتحاد و انسجام خود را بار دیگر نشان دادند.

یکی از جوانان شرکت‌کننده در آیین نماز جمعه در محل مصلی شهر ایلام گفت: حضور جوانان در نماز جمعه پررنگ‌ شده است.

محمد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: نماز جمعه تاثیر فراوانی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نظام و مهار بحران‌ها داشته است.

وی ادامه داد: ایجاد مکان‌های مذهبی از جمله مصلی برای حضور جوانان و نوجوانان بسیار موثر بوده که مسئولان به این مهم توجه داشته‌اند.

این شهروند ایلامی با بیان اینکه داشتن بصیرت دینی از مولفه‌های جوامع دینی و ولایت‌مداری است، اضافه کرد: دشمنان و ابرقدرت‌ها نمی‌توانند در جامعه‌ای که دارای بصیرت دینی، اسلامی و انقلابی است، نفوذ کنند.

طاهری تصریح کرد: حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های مذهبی از جمله نماز جمعه گویای این حقیقت است که مردم این دیار به ویژه جوانان دارای بصیرت دینی، اسلامی و انقلابی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به ضرورت احداث مصلی در شهر ایلام گفت: احداث مصلی در این شهر از ضروریات مهم استان بود که پیگیری و در نهایت محقق شد.

آیت‌الله محمدنقی لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام ضمن قدردانی از خدمات مسئولان ارشد استان از جمله محمود عباس‌زاده مشگینی استاندار ایلام، معاونت برنامه‌ریزی استانداری، معاون عمرانی استانداری، فرماندار و شهردار ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی، ادارات برق، آب و فاضلاب شهری و پیمانکار ساخت مصلی اظهار داشت: با تلاش این افراد مرحله نخست پروژه مصلی شهر ایلام تکمیل شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه روز گذشته نیز نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در سال 92 با حضور پرشور مردم شهر ایلام نیز در این مصلی بزرگ برپا شد.

انتهای پیام/2246/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول