اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو تاکید کرد

روزه‌داری گامی در راستای احیای عدالت اجتماعی

امام جمعه ماکو گفت: روزه‌داری گامی در راستای احیای عدالت اجتماعی است، که فقیر و غنی را ملزم می‌کند ساعاتی از طول روز، از خوردن و آشامیدن خودداری کنند.

روزه‌داری گامی در راستای احیای عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو، حجت‌الاسلام ایوب رنجبری صبح امروز در جمع خبرنگاران در ماکو ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه رمضان و بیان ابعاد مختلفی از وجوب روزه، اظهار داشت: روزه از ابعاد سلامتی جسمانی، تقویت اراده، احیای عدالت اجتماعی، هشدار و یادآوری روز قیامت، اجر و پاداش معنوی و ... بر انسان واجب شده است، که از منظر هر یک از این ابعاد می‌توان مزایای بسیاری برای روزه‌داری افراد برشمرد.

وی افزود: ماه رمضان ماه خودسازی و تزکیه نفس است، و ماهی است که در آن درهای رحمت الهی به سوی بندگان گشوده می‌شود.

رنجبری به مزایای روزه‌داری از ابعاد مختلف، اشاره کرد و گفت: بدن انسان مجموعه‌ای از دستگاه‌های بسیار پیچیده‌ای است، که برای کارکرد بهتر و اثربخش آنها در طول زندگی، نیاز به استراحت این دستگاه‌ها در برخی از ایام سال وجود دارد، که این تنها یکی از فلسفه‌های وجوب روزه است.

وی به تبیین بعد عدالت اجتماعی در وجوب روزه پرداخت و افزود: روزه‌داری گامی در راستای احیای عدالت اجتماعی است، که فقیر و غنی را ملزم می‌کند ساعاتی از طول روز، از خوردن و آشامیدن خودداری کنند.

رنجبری تصریح کرد: تشنگی و گرسنگی حین روزه‌داری به نوعی تشنگی و گرسنگی روز قیامت را به انسان یادآوری می‌کند، و هشداری برای انسان به سبب یادآوری صحنه‌های دشوار روز قیامت است.

امام جمعه ماکو به بعد معنوی فلسفه روزه، اشاره کرد و گفت: با روزه‌داری انسان تلاش می‌کند، نفس خود را از لذات حتی حلال الهی بازدارد، و این تمرین بزرگی برای تقویت نیروی اراده در افراد است، که توانایی مقابله آنها در برابر ارتکاب به گناهان و لذات حرام را تقویت می‌کند.

رنجبری خاطرنشان کرد: روزه فریضه بزرگ الهی است، که از آن به عنوان سپری در برابر آتش سوزان جهنم و عاملی برای تزکیه نفس یاد شده است، زیرا فردی که بتواند خود را در برابر لذات حلال حفظ کند، بدون شک خودداری از لذات حرام نیز برای فرد آسان‌تر می‌شود.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول