اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع عدالت‌خواهی دانشجویان شیراز در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

برگزاری سلسله جلساتی با عنوان «ضیافت عدالت» در ماه رمضان

دبیر مجمع عدالت‌خواهی دانشجویان شیراز از برگزاری سلسله جلساتی با عنوان «ضیافت عدالت» در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: حرف‌های ناگفته بسیاری داریم.

برگزاری سلسله جلساتی با عنوان «ضیافت عدالت» در ماه رمضان

هادی مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به برگزاری سلسله جلساتی با عنوان «ضیافت عدالت» در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این نخستین نشست تربیتی ـ آموزشی دانشجویان عدالت‌خواه بوده که از امروز 24 تیر آغاز شده و تا 17 مردادماه ادامه دارد و سعی داریم دیدارهایی صمیمانه با تمام افراد داشته باشیم.

وی افزود: ما در این جلسات به عدالت اجتماعی که سرلیست مطالبه تمام افراد جامعه است، می‌پردازیم.

دبیر مجمع عدالت‌خواهی دانشجویان شیراز تصریح کرد: در این جلسات از کسانی به عنوان سخنران استفاده می‌شود که خودشان و زندگی‌شان را در راه عدالت‌خواهی گذاشته‌اند و در کنار آن اطلاعات و درجه خلوص بالایی دارند اما به دلایلی کمتر دیده شده‌اند.

این دانشجوی عدالت‌خواه تصریح کرد: ما و دوستانمان حرف‌های ناگفته بسیاری داریم و در این جلسات از مخالفان و رقیبان خود برای حضور و گفت‌وگو دعوت کرده‌ایم تا در این راستا افکار ما به یکدیگر نزدیک‌تر شود و اتحاد و انسجام بیشتر و بهتری به وجود آید.

این فعال سیاسی عنوان کرد: در هفتمین جلسه از این سلسله نشست‌ها که روز پنج‌شنبه 10 مرداد از ساعت 19 تا 20:30 برگزار می‌شود، به پرسش و پاسخ پیرامون عملکرد چند سال اخیر مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز پرداخته و از تمام کسانی که درباره ما سئوالی داشته و یا در ذهنشان شبهه‌ای وجود دارد، دعوت به حضور می‌کنیم.

دبیر مجمع عدالت‌خواهی دانشجویان شیراز در ادامه گفت: ویژگی بچه‌های عدالت‌خواه این بوده که به موضوعات و اتفاقاتی که در شهر، کشور و جهان رخ می‌دهد حساس هستند و سعی می‌کنند به سرعت واکنشی انقلابی به همراه تفکر عمیق داشته باشند همان‌گونه که تا به حال کارهای ما با بحث و مطالعه بوده است.

وی عنوان کرد: حرف ما حرف امام است اما با نگرشی دیگر، چراکه ما امام و حضرت آقا را رهبرانی انقلابی می‌دانیم، نه یک فرد مومن و گوشه‌گیر و معتقدیم که امام وجهه‌های شخصیت مهم دیگری نیز دارند که پرتویی از آن را در قطعنامه 598 می‌توان دید و همچنین برداشت‌های ما از فرمایشات حضرت آقا نیز همراه با استدلال و نگاه عمیق است.

مسعودی با اشاره به موضوعات سلسله جلسات «ضیافت عدالت» خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در این نشست‌ها به آن پرداخته می‌شود «سبک زندگی انقلابی» بوده که حضرت آقا نیز به آن وارد شدند و برای ما بسیار مهم است چراکه یک عدالت‌خواه باید این بحث را در خود نهادینه کرده و در راه ارائه آن به جامعه تلاش کند.

این دانشجوی عدالت‌خواه افزود: موضوع دیگری که پیگیری می‌شود عدالت‌خواهی حضرت زهرا (س) بوده چراکه دید ما نسبت به ایشان با افرادی که این شخصیت والا را تنها در گوشه‌گیری و افسردگی می‌دانند متفاوت است و سعی داریم دیدگاهی جدید نسبت به بانوی دو عالم و عدالت‌خواهی این بانو، ارائه دهیم.

این فعال سیاسی همچنین به تشکیل جلسه‌ای با عنوان «نگرانی‌های امام روح‌الله» اشاره کرد و ادامه داد: در این نشست از سخنرانی که مطالعه در این باره داشته است دعوت کرده‌ایم و اهمیت این برنامه از آنجا است که هنگامی بدانیم امام روی چه موضوعاتی حساس بوده‌اند ما نیز آن موضوعات را پیگیری می‌کنیم که بسیار اهمیت دارد.

به گزارش فارس، سخنرانان این سلسله جلسات، دبیران سابق این مجمع و همچنین فعالان عدالت‌خواهی در چند سال اخیر، از جمله سلمان کدیور دبیر سابق مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز، سیدمهدی پوریزدان‌پرست دبیر پیشین مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز، فرشید جعفری از فعالان جریان عدالت‌خواه و محمد جهانبخش از فعالان عدالت‌خواه و دبیر سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز، هستند.

موضوعاتی که در این جلسات به آن‌ها پرداخته می‌شود شامل «عدالت‌خواهی حضرت زهرا (س)»، «بایسته‌های عدالت‌خواهی»، «نگرانی‌های امام روح‌الله»، «سبک زندگی انقلابی»، «نقش مردم در حکومت دینی»، «جایگاه عدالت اجتماعی در قانون اساسی»، «عدالت به مثابه یک قاعده در فقه شیعه و نیازهای امروز» و «پرسش و پاسخ پیرامون عملکرد چند سال اخیر مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز» است.

انتهای پیام/2448/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول