اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

روزه حرکتی برای ایجاد عدالت اجتماعی است

امام جمعه ماکو گفت: روزه به عنوان حرکتی برای برقراری عدالت اجتماعی است، زیرا با انجام این وظیفه دینی اغنیاء درد فقراء را دانسته و به یاری آنها می‌شتابند.

روزه حرکتی برای ایجاد عدالت اجتماعی است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رمضان ماه خدا، ضیافت ویژه، مهمانی خاص، ماه توبه، استغفار، بخشش، آمرزش و خیر و برکت نامیده می‌شود، بنابراین باید در راستای بهره‌گیری هرچه ‌بیشتر از این ضیافت الهی گام برداشت.

وی از ماه رمضان به عنوان خیر کثیر یاد کرد و گفت: همه زیبایی‌ها در بعد‌های فردی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... در این ماه جمع شده است، به طوری که تاثیر آن در رشد اخلاق اجتماعی، بهبود سلامت جسمانی و ارتقای سلامت اخلاقی بر هیچ کس پوشیده نیست.

رنجبری به آیات و روایات مختلف در ارتباط با روزه‌گرفتن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند وعده داده که پاداش روزه را پرداخت خواهد کرد، بنابراین همه کسانی که از سلامتی جسمی برخوردار هستند، برای روزه‌داری باید ساعی بوده و در این راه کوتاهی و غفلت نکنند.

امام جمعه ماکو از روزه به عنوان حرکتی برای برقراری عدالت اجتماعی، یاد کرد و افزود: در آئین روزه‌داری فقیر و غنی در کنار هم بخشی از روز را از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنند، و برای رضای خدا از لذت‌ها خودداری می‌کنند، به طوری که اغنیاء با مشکلات فقراء آشنا شده، و چه بسا به دستگیری از ایتام مبادرت کنند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی روزه‌داران به سه دسته، خاطرنشان کرد: دسته نخست کسانی هستند که جسم آن‌ها روزه‌دار است، با توجه به اینکه این عمل نیز ارزشمند است، اما فلسفه روزه‌داری این نیست، که تنها جسم افراد گرسنه بماند.

رنجبری ادامه داد: دسته دوم آن‌هایی هستند، که علاوه بر شکمشان، چشم‌ها، دست‌ها، پاها و زبانشان نیز روزه‌دار است.

وی دسته سوم روزه‌داران را دسته خواص عنوان کرد و افزود: این افراد علاوه بر داشتن ویژگی‌های دسته دوم، ذهن و افکارشان از فکر گناه مصون است.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان ختم قرآن در مسجد جامع ماکو و چند مسجد دیگر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/61010/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول