اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 25 سال از شهادت 290 ایرانی توسط شیطان بزرگ:

دانشجویان عدالت‌خواه شیرازی دیوار «به کدام گناه؟» برپا کردند

پس از گذشت 25 سال از شهادت 290 ایرانی توسط شیطان بزرگ، دانشجویان عدالت‌خواه شیرازی دیوار «به کدام گناه؟» برپا کردند.

دانشجویان عدالت‌خواه شیرازی دیوار «به کدام گناه؟» برپا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «مجمع عدالت‌خواهی دانشجویان شیراز» صبح امروز مراسم یادمان شهدای مظلوم 12 تیر در انهدام ایرباس ایرانی توسط ناوشکن جنگی آمریکا را با استقبال خوب همشهریان شیرازی، در محوطه ارگ کریمخانی برگزار کردند. 

دیوار «به کدام گناه؟»

از فاصله چند صد متری ارگ کریمخانی، آوای سرودهایی با درون‌مایه مقاومت به گوش می‌رسد و می‌توان از فاصله دور، دیواری بزرگ که مردم به گرد آن جمع آمده‌اند را مشاهده کرد، دیواری به‌نام «به کدام گناه؟».

دانشجویان عدالت‌خواه شیرازی، دیواری به طول 10 متر در محل برگزاری مراسم برای امضا و نگارش دل‌نوشته‌های مردم در مخالفت و اعلام انزجار از این جنایت، نصب کرده‌اند.

مردم شیراز عباراتی بر این دیوار نگاشته بودند از جمله «به امید شما یک نفس زنده‌ایم ای شهدا، وگرنه سال‌ها دلمان مرده  است»، «مطمئن باشید تا خون شهدا و رهبری سید علی است، دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی بکند»، «شهیدان زنده‌اند»، «مرگ بر آمریکای جنایتکار»، «به امید تشکیل حزب جهانی مستضعفین» و... .

همچنین بر دیوار «به کدام گناه؟» به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی عباراتی دینی و شعارهایی برای میهن نوشته شده بود از جمله «We Love Iran»، «We Love Imam Khamenei» و... .

یک طلبه با پیراهن خاکی: من در حال جنگ هستم

یکی از همشهریان که در حال نوشتن جمله «ما با شما هستیم ای شهیدان وطن» بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز بیان کرد که آمریکا به‌واقع کشوری جنایتکار است؛ در حالی که کشور ما به تازگی انقلاب کرده بود و نیروی نظامی قوی نداشت، با حمایت از رژیم بعث، وارد جنگ با ایران شد و قصد نابودی نهضت ملت ما را داشت، اما مردم ما ایستادگی کردند و من افتخار می‌کنم که یک ایرانی هستم.

دانشجویی جمله «درست است که 25 سال از این واقعه می‌گذرد، اما همچنان دفاع باقی‌ است» را بر دیوار نوشت و به خبرنگار فارس گفت که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که از سال 70 چفیه به گردن انداختند، اعلام کردند که اکنون زمان جنگ بین تفکرات و مغزها صورت گرفته و این جنگ آغاز شده است.

این دانشجو در ادامه به پیراهن خاکی‌رنگ خود اشاره و اعلام کرد که من به عنوان یک طلبه این پیراهن خاکی را به تن دارم و در حال جنگ هستم. 

آمریکا هنوز توضیح منطقی نداده است 

در حاشیه این مراسم یکی از دانشجویان عدالت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز عنوان کرد که ما تصمیم گرفتیم این مراسم را در راستای استکبارستیزی برگزار کنیم تا بیشتر به مردم نشان دهیم؛ آمریکا حقوق بشر را نقض می‌کند و با توضیحاتی که دانشجویان در حاشیه مراسم به مردم می‌دهند، اقدامات جهان سلطه را به آگاهی برسانیم.

این دانشجو با اشاره به اینکه ناو آمریکایی از قدرت شناسایی بالایی برخوردار بوده، تأکید کرد که آمریکا برای این اقدام خود هنوز توضیح منطقی نداده است.

به گزارش فارس، دانشجویان عدالت‌خواه در زمان اجرای مراسم در محوطه حضور داشتند و به صحبت با مردم و پاسخ به سئوالات آنها می‌پرداختند.

انتهای پیام/2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول