اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دخالت‌های غیر‌قانونی مسئولان

مجمع شرکت تعاونی سهام عدالت گرمی لغو شد

مجمع شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان گرمی با دخالت‌های غیر‌قانونی معاون فرماندار و مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان لغو شد.

مجمع شرکت تعاونی سهام عدالت گرمی لغو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال لغو و ابطال جلسه ظهر امروز مجمع بعد از چند روز تاخیر به رغم برگزاری مجامع عمومی سالیانه عادی و فوق‌العاده جهت بررسی و تصویب صورت‌های مالی، تراز سود و زیان، گزارش عملکرد مدیران و انتخاب هیئت مدیره جدید توسط شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در جهت احقاق حقوق سهامداران تکلیفی است که در قانون تجارت و اساسنامه شرکت‌های سهام عدالت بر آن تاکید شده است.

اما آنچه که در عمل اتفاق افتاده است اینکه حقوق مردم به عنوان سهامداران اصلی این طرح در استان اردبیل گاه نادیده گرفته شده است چرا که تعدادی از این شرکت‌ها از جمله تعاونی‌ سهام عدالت اردبیل از ابتدای تاسیس در سال 85 هیچ‌گونه مجمعی برگزار نکرده و به تکالیف خود قید شده در مبادی قانونی عمل نکرده است.

اما آنچه که مهم است اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت اداره یاد شده در شهرستان گرمی به عنوان ناظر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت نیز توجه آن‌چنانی به موضوع نداشته و شرکت‌های یاد شده را مکلف به رعایت موارد قانونی نکرده‌اند.

در این اوضاع و احوال سئوال اینجاست که در سایه غفلت و عدول از اجرای فرامین قانونی در برگزاری مجامع عمومی و عادی و فوق‌العاده توسط مدیران فعلی شرکت تعاونی سهام عدالت اردبیل و عدم تصویب و بررسی صورت‌های مالی و تراز سود و زیان ناشی از آن و عدم انتخاب هیئت مدیره جدید توسط مردم آیا مدیران سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت‌های ناشی از بی‌قانونی یاد شده را عهده‌داری می‌کنند؟

سئوال دیگر اینجاست که موانع عدم برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت و احقاق حقوق سهامداران طرح سهام عدالت چیست که با توجه به اتمام مدت مسئولیت مدیران فعلی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت مسئولیت‌های ناشی از تعهدات مالی بر عهده چه کسی است و آیا حقوق مردم در این زمینه لحاظ شده است یا نه؟

و سئوال آخر اینکه چرا مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعیین تکلیف شرکت‌های تعاونی سهام عدالت مبنی بر تبدیل به تعاونی‌های فراگیر ملی و انجام فعالیت‌های اقتصادی نادیده گرفته شده و هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس مستندات قرار بود 15 تیرماه در راستای وظایف قانونی مجمع دوم انتخابات نمایندگان شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان گرمی با حضور 250 نفر از سهامداران برگزار شود اما به دلیل دخالت‌های بی‌مورد و غیر‌قانونی معاون فرماندار و رئیس اداره تعاون و کار گرمی به دلایل نامشخص این مجمع لغو شد که این حرکت با اعتراض حاضران روبرو شد و هیئت رئیسه مجمع دستور توقف مجمع یاد شده را دادند.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول