اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد

جذب 65 نفر نیروی انسانی در منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سهمیه استان زنجان در جذب نیروی انسانی 65 نفر است.

جذب 65 نفر نیروی انسانی در منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خسرو شهبازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 65 نفر نیروی انسانی در منابع طبیعی زنجان جذب می‏شوند.

وی به سهمیه استان‏ها در جذب نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: برای همه استان‏های کشور سهمیه جذب در نظر گرفته شده است که استان زنجان نیز با توجه سهمیه خود نیرو جذب می‌کند.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری سهمیه جذب 65 نفری استان زنجان را یادآور شد و گفت: از این 65 نفر 21 نفر از سهمیه ملی هستند.

وی با بیان اینکه 44 نفر دیگر برای جذب در استان زنجان از سهمیه استانی خواهند بود، خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه نسبت به جذب نیروی انسانی مورد نیاز اداره کل منابع طبیعی زنجان اقدام می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه جذب 65 نفر در استان زنجان همزمان با بازنشسته شدن 30 نفر دیگر انجام می‏شود، افزود: در انتهای برنامه پنجم توسعه مشکلات منابع انسانی استان‏ها کاهش خواهد یافت.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری از تعدیل 2 نیرو در هر سال خبر داد و تاکید کرد: بر اساس قانون باید از نقش حاکمیتی ادارات دولتی در هر سال کاسته شود.

وی با بیان اینکه برای جذب نیرو در ادارات منابع طبیعی استان‏ها از دو منبع اخذ مجوز شده است، یادآور شد: از محل جذب نیروی سازمان جهاد کشاورزی یک‌هزار و 240 نفر سهمیه به منابع طبیعی اختصاص داده شده است.

شهبازی این یک‌هزار و 240 نفر را از میزان 16 هزار جذب نیروی سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: یک‌هزار و 838 نفر نیز از محل سهمیه‎های استانی تامین نیرو خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری به موضوع برون‌سپاری کارها در منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا اقدامات خوبی در سال‏های اخیر صورت گرفته است.

وی برون‌سپاری فعالیت‏ها را موجب کاهش حجم فعالیت‏های اداری دانست و تاکید کرد: یکی از برنامه‏های مهم در سازمان منابع طبیعی برون‌سپاری فعالیت‏ها است.

شهبازی از سهمیه 20 درصدی خانواده شهدا و جانبازان در جذب نیرو خبر داد و یادآور شد: برای جذب نیرو 20 درصد سهم خانواده شهدا، جانبازان و خانواده آن‏ها خواهد بود و همچنین 3 درصد نیز برای معلولین سهمیه در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری در پاسخ به مشکلات نیروی انسانی در حفظ و حراست مراتع استان، خاطرنشان کرد: در این راستا از یگان‏های حفاظتی استفاده می‏شود و تلاش داریم نسبت به واگذاری امور به دامداران اقداماتی صورت گیرد.

* استفاده سه برابری از ظرفیت مراتع کشور

وی از تحمیل هزینه‏های زیاد چرای دام در کشور خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر سه برابر بیشتر از ظرفیت‏های چرای مراتع کشور بهره‏برداری می‏شود.

شهبازی استفاده بی‏رویه از مراتع را موجب خسارت‏‎های زیادی عنوان کرد و یادآور شد: استفاده زیاد از مراتع موجب بروز سیل و فرسایش خاک می‎شود.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری توسعه دامداری‎های صنعتی برای جلوگیری از خسارت به مراتع را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دولت برای جلوگیری از خسارت به مراتع اقدام به توسعه واحدهای صنعتی کرده است.

وی تعامل و همکاری منابع طبعی کشور با محیط زیست را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این دو دستگاه اجرایی کشور تعامل و همکاری خوبی در راستای توسعه منابع طبیعی و محیط زیست دارند.

شهبازی به بهره‏برداری از جنگل‏های شمال کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در برخی مواقع برای ایجاد تنفس و رسیدن آفتاب به درختان انبوه جنگلی نیاز به بهره‏برداری موقتی از جنگل‏های شمال کشور هستیم.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به برنامه‎های اولویت‎دار سال‌جاری، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و احیای جنگل‏های کشور تلاش خواهد شد.

وی از تلاش برای جلوگیری از خشک شدن درختان بلوط در سال‌جاری خبر داد و تاکید کرد: توسعه زراعت چوب، توسعه گیاهان دارویی، کنترل فرسایش خاک و سیلاب‏ها، مدیریت جامع در حوزه آبخیز کشور، تعامل و همکاری با دستگاه‏های اجرایی را از دیگر برنامه‏های مهم سال‌جاری برشمرد.

انتهای پیام/73007/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول