اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کلید جلوگیری از تخریب سورت در دستان منابع طبیعی

چشمه آب‌معدنی سورت در منطقه چهاردانگه ساری پس از معرفی از سوی رسانه‌ها تاحدوی دستخوش تغییرات قرار گرفته است که به گفته کارشناسان کلید جلوگیری از تخریب این موهبت خدادای در دستان منابع طبیعی قرار دارد.

کلید جلوگیری از تخریب سورت در دستان منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، استاندار مازندران سال گذشته برای نخستین بار از چشمه آب معدنی سورت بازدید کرد.

در این سفر استاندار مازندران به مردم منطقه قول داده بود که زمینه حضور مسئول گردشگری کشور سیدحسن موسوی که مسئول میراث فرهنگی و کشور وقت بود  را در سورت فراهم می‌کند.

با تغییر و تحولات ایجاد شده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور قول استاندار پابرجا بود و  مردم منطقه روی قول استاندار مازندران برای رسیدگی به مشکلاتی که در منطقه  حساب ویژه‌ای باز کرده بودند.

پس از اتمام سفر چهارم  دولت به مازندران مسئولان گردشگری کشور سفر غیر رسمی را در روز بعد از سفر رئیس جمهور به منطقه داشتند که جزییاتی از این سفر سورت منتشر نشد.

برای نخستین بار رضا آزادی‌کناری که حدود چند ماهی است به سمت مدیرکل امور دهیاری‌های استان مازندران منصوب شد و ظاهرا نیز رضایتی از علمکرد وی در بین دهیاران وجود دارد در جلسه کار گروه اشتغال استانداری مازندران از استاندار مازندران در خواست کرد که پس از سفر غیررسمی که به صورت انجام شد و سفری را که استاندار مازندران به آن منطقه داشتند اتفاق خاصی در منطقه گردشگری سورت رخ نداد.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان داشت: منتظر شکل‌گیری کامل تعاونی دهیاران در منطقه چهاردانگه ساری هستیم و پس از شکل‌گیری تعاونی دهیاران نسبت به ایجاد منطقه گردشگری در این منطقه اقدام می‌شود.

سید علی اکبر طاهایی خطاب به آزادی‌کنار خاطرنشان کرد: برای بررسی بیشتر با فرماندار ساری نیز ارتباطی برقرار شود.

اما ظاهرا کلید رفع این گره بنا به گفته سیف‌الله فرزانه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در دست منابع طبیعی مازندران است.

فرزانه در این باره خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تخریب این منبع زیبای خدادادی نیاز است که مالکیت  سورت از مالکیت منابع طبیعی مازندران حتی به طور موقت شده نیز خارج شود تا از تخریب این بنای زیبای طبیعی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تخریب این بنای طبیعی برنامه برای مالک شدن این محوطه نداریم و پس از بهسازی به هر فرد و ارگانی که مورد تایید مسئولان قرار گرفت واگذار می‌شود.

فرزانه ادامه داد: هدف میراث فرهنگی از این واگذاری‌های حصار کردن دور محوطه سورت است.

انتهای پیام/86004/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول