اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی خبر داد

تصویب 7 فقره طرح تسهیلاتی بانک‌های خراسان جنوبی

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی با بیان اینکه 18 طرح تسهیلاتی از خراسان جنوبی به صندوق توسعه ملی واصل شده است، گفت: تاکنون تعداد هفت فقره تصویب و وجه آن واریز شده است و همچنین 11 فقره به بانک‌های این استان عودت داده شده است.

تصویب 7 فقره طرح تسهیلاتی بانک‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا زردشتی عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌های تسهیلاتی و آشنایی با مقررات و ضوابط اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: دستگاه‌های اصلی طرح‌های تسهیلاتی صندوق توسعه ملی شامل جهاد کشاورزی، امور اقتصادی، سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون 18 طرح تسهیلاتی از بانک‌های خراسان جنوبی به صندوق توسعه ملی واصل شده است.

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی با اشاره به طرح‌های بانک صنعت و معدن خراسان جنوبی، افزود: تولید اکسید منیزیم شهرستان سربیشه با یک‌میلیارد تومان، تولید مواد شوینده شهرستان قاینات با 500 میلیون تومان، شرکت بوتان شهرستان بیرجند با 600 میلیون تومان از جمله طرح‌های بانک صنعت و معدن است که به صندوق توسعه ملی ارسال شده است.

زردشتی یادآور شد: چهار طرح توسط بانک صنعت و معدن خراسان جنوبی برای اخذ تسهیلات به صندوق توسعه ملی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: از تعداد چهار طرح ارسالی توسط بانک صنعت و معدن خراسان جنوبی، تسهیلاتی به مبلغ یک‌میلیارد و 240 میلیون ریال توسط صندوق توسعه ملی به شرکت دانه و علوفه شرق واریز شده است.

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی گفت: از محل بند پنجم قانون توسعه ملی مبلغ 177 میلیارد و 735 میلیون تومان به بانک‌های صنعت و معدن اختصاص داده شده است و 140 میلیارد ریال هم باقی مانده است.

زردشتی اذعان داشت: به بخش آب و کشاورزی 640 میلیارد ریال اختصاص داده شده که از مبلغ 213 میلیارد ریال پرداخت و 427 میلیارد ریال باقی مانده است که قرار است اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه 18 طرح از خراسان جنوبی به صندوق توسعه ملی واصل شده است، افزود: تاکنون تعداد هفت فقره تصویب و وجه آن واریز شده است و همچنین 11 فقره به بانک‌ها عودت داده شده است.

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی از بانک‌ها خواست که اصلاحیه این طرح‌ها دوباره به صندوق توسعه ملی فرستاده شود.

زردشتی اضافه کرد: طرح تولید آجر سفال گوهر کیان قومنجان در سایت بهمن‌یاب معرفی نشده است.

وی ادامه داد: به محض اعلام طرح توسط سازمان صنعت و معدن اگر طرح‌ها مشکل خاصی از نظر فنی نداشته باشد، به تایید صندوق توسعه ملی رسیده و اعتبارات اختصاص داده می‌شود.

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی متذکر شد: طرح‌های ارسالی بانک‌ها به سایت بهمن‌یاب باید از طریق کارگروه مرکزی معرفی شود.

زردشتی گفت: طرح اکسید منیزیم مواد نسوز مصوبه آن در تاریخ 21 خردادماه دریافت شده و وجه آن به حساب بانک صنعت و معدن واریز شده است.

وی تصریح کرد: وجه واریزی باید ظرف مدت یک‌ماه به متقاضیان داده شود و در صورتی که بیش از یک‌ماه به طول انجامد، بانک‌ها منجر به خسارت می‌شوند.

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی طرح مواد شوینده شرکت تیز پاک خراسان وارد سایت بهمن‌یاب شده است ولی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

زردشتی با بیان اینکه طرح شرکت سیمان قاینات مصوبه آن دریافت شده است، اضافه کرد: این شرکت سهامدار دولتی دارد.

وی ادامه داد: بیش از 20 درصد سهام شرکت سیمان قاینات به طور مستقیم و غیر مستقیم متعلق به دولت است و مغایر با قانون پنجم توسعه است.

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی یادآور شد: طرح‌های ستاره کیان بیرجند، دام و علوفه شرق، مرغ مادر، تولیدی آرد سفید گلبرگ و مواد نسوز طرح‌های مصوب شده در صندوق توسعه ملی هستند.

زردشتی خاطر نشان کرد: طرح‌های آجر سفال، زرشتکاران بیرجند، تعاونی بهدشت، تعاونی امام رضا(ع)، تعاونی زنان الزهرا(ص)و  سیمان قاینات به دلیل بعضی مشکلات فنی به بانک‌ها برگشت داده شده است.

انتهای پیام/69013/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول