اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

برخورداری 200 واحد صنعتی خوزستان از تسهیلات

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر 200 واحد از 600 واحد صنعتی استان از محل صندوق توسعه ملی و اوراق مشارکت تامین اعتبار می‌شوند.

برخورداری 200 واحد صنعتی خوزستان از تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در نشست کارگروه اشتغال و کشاورزی خوزستان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اکنون بیشتر تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حفظ واحدهای موجود است و چندان به فکر راه اندازی کارخانه جدید نیستند.

وی با اشاره به اینکه با توسعه اشتغال خانگی می‌توان 35 هزار شغل ایجاد کرد، افزود: در سال 91  خوزستان رتبه سی‌ام کشور در بخش اشتغال خانگی را به خود اختصاص داده که این آمار برای استان مناسب و در خور شأن نیست.

*تلاش مضاعف بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی

استاندار خوزستان بیان کرد: انتظار می‌رود اگر بانک‌های استان نمی‌توانند در بخش دیگری تسهیلات پرداخت کنند حداقل در بخش اشتغال خانگی به مراتب عملکرد بهتری داشته باشند. 

وی عنوان کرد: امروز اولین خواسته مردم استان، موضوع اشتغال است و انتظار می‌رود پرونده‌هایی که از سال‌های گذشته نزد بانک‌ها موجود است پیگیری شود چرا که همین امر اشتغال زیادی به همراه خواهد داشت.

*موانع اشتغال صرفاً به مسائل مالی معطوف نمی‌شود

حجازی ادامه داد: موانع اشتغال صرفاً به مسائل مالی معطوف نمی‌شود بلکه بخشی از آن با استفاده از دانش برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 200 واحد از 600 واحد صنعتی استان از محل صندوق توسعه ملی و اوراق مشارکت تامین اعتبار می‌شوند، در این زمینه به جرأت می‌توان گفت طرح‌های بندری استان یک ریال وام هم از جایی دریافت نکردند در حالی که هزاران شغل ایجاد کردند.

*بانک‌ها در طرح راست‌آزمایی شرکت کنند

وی در پایان خطاب به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها عنوان کرد: انتظار داریم تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در طرح راست‌آزمایی شرکت کرده و درصد خطای کار خود را با نظارت بیشتر برطرف کنند.  

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول