اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افضلی‌فرد از جزئیات نشست نمایندگان مجلس با تیم اقتصادی دولت‌ خبر می‌دهد

اختصاص اعتبار ویژه برای حمایت از واحدهای تولیدی / تعیین نرخ سود مصوب تسهیلات

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: مقرر شده بانک‌ها ظرف یک ماه آینده با دریافت منابع تخصیص یافته از محل ارزی صندوق توسعه ملی تسهیلات مورد نیاز را به واحدهای صنعتی پرداخت کنند.

اختصاص اعتبار ویژه برای حمایت از واحدهای تولیدی / تعیین نرخ سود مصوب تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد عصر امروز در جریان بازدید از چندین واحد تولیدی شهرستان نمین اظهار داشت: دولت و مجلس در حمایت از تولید داخلی و تخصیص منابع اعتباری در همراهی و همکاری با مجموعه‌ها و واحدهای تولیدی مصمم بوده و تلاش می‌شود به هر نحوه ممکن منابع تأمین شده تا واحدهای تولیدی از حالت رکود و تعطیلی خارج شوند.

وی با یادآوری اینکه بعد از خلق حماسه سیاسی ملت ایران در 24 خرداد که دشمنان را بهت‌زده کرده است این بار در یک خیز بلندتر مردم با همراهی مسئولان و مجموعه‌های اجرایی در صدد خلق حماسه اقتصادی هستند که خلق این حماسه جز با تکیه بر تولید ملی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

افضلی‌فرد خاطر نشان کرد:‌ حمایت از تولید و ارتقای شاخص‌های کیفی آن یک حرکت استراتژیک است که همه نهادها، قوا و مجموعه‌های نظارتی از جمله کمیسیون اصل 90 از آن حمایت می‌کند.

این مسئول در ادامه تصریح کرد:‌ ما در نشست‌های مستمر با تیم اقتصادی دولت اعم از رئیس کل بانک مرکزی،‌ سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، صنعت، معدن و تجارت و مجموعه‌های دیگر تلاش می‌کنیم تا در یک عزم راسخ از تولید و تولیدکننده حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها و جلسات گزارش‌ها ارائه می‌شود و با بررسی همه‌جانبه به عنوان نماینده مردم نقطه نظراتمان را مطرح می‌کنیم تا برخی از کاستی‌ها و کوتاهی‌ها برطرف شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: قرار است بعد از تعطیلات تابستانی مجلس بسته‌های حمایتی در حوزه تولید مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران با بهره‌گیری از این بسته‌ها بتوانند فعالیت خود را به صورت مستمر ادامه دهند.

افضلی‌فرد همچنین از تجمیع و تقسیط معوقات و بخشودگی جرایم توسط بانک‌های عامل و ضرورت تصمیم‌گیری در این حوزه خبر داد و گفت: انتظار این است که این جرایم بخشیده شده و فعالان اقتصادی بتوانند با امیدواری و تلاش بیشتر بستر تحول واقعی را فراهم آورند.

وی افزود: در این جلسات مقرر شد بانک‌ها به هیچ عنوان بالاتر از نرخ تعیین شده به عنوان سود از مشتریان رقمی را مطالبه نکنند و بکوشند در همین چارچوب تسهیلات پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه از اختصاص مبالغی از سوی بانک مرکزی برای سپرده‌گذاری در بانک‌های عامل برای حمایت از واحدهای تولیدی خبر داد و تصریح کرد: بانک مرکزی قرار است به سرعت این تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهد تا بهتر از گذشته بتوان چالش‌های فرا روی حوزه تولید و صنعت را برطرف کرد.

افضلی‌فرد ضرورت بررسی و ارزیابی دقیق از علل و عوامل تعطیلی و رکود برخی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی اردبیل را یادآور شد و خاطر نشان کرد: این رکود جای نگرانی دارد که امیدواریم در سال خلق حماسه اقتصادی زمینه‌ها و عوامل این رکود مورد توجه قرار گرفته و نسبت به رفع آن اقدام لازم صورت بگیرد.

در این بازدید تعدادی از مدیران تولیدی و صنعتی استان نیز مشکلات و چالش‌های فراروی عرصه تولید و فعال بودن واحدهای تولیدی و صنعتی را یادآور شده و از نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین خواستند تا در رفع این دغدغه‌ها پیشقدم شده و موانع را برطرف کنند.

انتهای پیام/62007/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول