اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه رمضان صورت گرفت

استقرار 36 اکیپ نظارتی دامپزشکی در خراسان‌جنوبی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی از آماده‌باش 36 اکیپ دامپزشکی خراسان جنوبی برای نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

استقرار 36 اکیپ نظارتی دامپزشکی در خراسان‌جنوبی

محمد‌علی بخشی میرشک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: طبق روال سال‌های گذشته سازمان دامپزشکی استان اقدام به مستقر کردن اکیپ‌های دامپزشکی در سطح استان کرده است.

وی اذعان داشت: هر ساله و به مناسبت‌های مختلف از جمله ماه رمضان، محرم و نوروز که مردم استقبال بیشتری از گوشت و فرآورده‌های دامی می‌کنند، سازمان دامپزشکی برای کنترل بیشتر بر فرآورده‌های خام دامی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدام به مستقر کردن اکیپ می‌کند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: در خراسان جنوبی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اکیپ‌ها به دو گونه ثابت و سیار فعالیت خود را از 19 تیرماه آغاز و تا 17 مردادماه ادامه می‌دهند.

بخشی اضافه کرد: اکیپ‌های ثابت در مکان‌هایی مانند کشتارگاه‌های دام، داخل شبکه‌های دامپزشکی و مجتمع‌های نگهداری ایتام بر فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت 47 نفر از کارشناسان دامپزشکی در قالب 23 اکیپ ثابت و 13 اکیپ سیار در دو نوبت کاری صبح و عصر، از ساعت 8 صبح تا 14 ظهر و از 14 تا 20 بعد از ظهر نظارت می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی اذعان داشت: طی این مدت کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در قالب اکیپ‌های ‌ویژه بازرسی‌، نظارت بر مراکز تولید، عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی را بر عهده می‌گیرند.

بخشی با اشاره به مستقر شدن اکیپ‌های ثابت و سیار در سطح استان، اضافه کرد: در اداره‌کل یک اکیپ و در شهرستان‌های استان 23 اکیپ ثابت مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: اکیپ‌های سیار در سطح استان شامل دو اکیپ سیار استانی و برای هر شهرستان یک اکیپ سیار که شامل 11 اکیپ می‌شود، مستقر شده‌اند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به فصل تابستان و افزایش سرعت فسادپذیری مواد غذایی و پروتئینی، از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز فروش و عرضه مجاز زیر نظر نظارت دامپزشکی تهیه و در حین خرید به تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنند.

بخشی متذکر شد: هفته‌ای یکبار گزارش‌های نظارتی به اداره‌کل ارسال و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: در مرکز استان کد چهاررقمی 1512 و شماره تماس‌های 2-2214361 و در شهرستان‌ها، شبکه دامپزشکی آماده دریافت گزارش هرگونه تخلف بهداشتی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، ماهی است.

انتهای پیام/69017/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول