اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت:

افزایش سرقت‌های خرد یک هشدار جدی محسوب می‌شود

دادستان جیرفت گفت: افزایش سرقت‌های خرد در جامعه به دلیل وضع اقتصادی نامناسب، اعتیاد، فقر فرهنگی و بیکاری یک هشدار جدی محسوب می‌شود.

افزایش سرقت‌های خرد یک هشدار جدی محسوب می‌شود

مجید رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اینکه جرائم خرد و به طور مشخص افزایش آمار سرقت‌های کوچک ارتباط تنگاتنگی با وضعیت اقتصادی مردم دارد، اظهار داشت: سرقت مسئله‌ای جهانی است که در همه جا به یک شکل بروز پیدا می‌کند، اما می‌تواند، نوع آن در کشورهای مختلف متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه دزدی یکی از جرائمی است که حدوداً همه جا رشد آن با رشد فقر و نابرابری در جامعه ارتباط مستقیمی دارد، افزود: البته نکته اصلی فقط فقر نیست، ممکن است در جوامعی همه فقیر باشند، اما از آنجا که نابرابری در بین مردم وجود ندارد، محرک اصلی برای سرقت به وجود نیاید.

رستمی با اشاره به اینکه اکثر جرائم صورت گرفته، مربوط به سرقت‌های خرد هستند، تصریح کرد: افزایش سرقت‌های خرد در جامعه به دلیل وضع اقتصادی نامناسب، اعتیاد، فقر فرهنگی و بیکاری یک هشدار جدی محسوب می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه فضای اقتصادی جامعه در ورود مجرمان به زندان بسیار تأثیرگذار است، ابراز داشت: نوسانات اقتصادی تأثیر زیادی بر بروز و ظهور جرائم خرد دارد.

وی به عدم وجود حداقل درآمد اکثر مجرمان برای گذران زندگی اشاره و عنوان کرد: ارتقای سطح کیفی و کمی زندگی مددجویان زیر پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان با هم‌فکری و هم‌افزایی ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با بیان اینکه اگر مشکل اشتغال و مسائل اقتصادی کشور رفع شود، این مشکلات به زندان و خانواده زندانیان کشیده نمی‌شود، گفت: واقعیت در جرائم خرد بیش از اعداد ثبت شده، زیرا مردم به دلایلی از شکایت در بحث سرقت‌های خرد امتناع می‌کنند.

رستمی با هشدار به شهروندان برای جلوگیری از سرقت خانه‌ها در تعطیلات تابستان بیان داشت: پلیس برای تأمین امنیت خانه‌های شهروندان در تعطیلات آمادگی کامل دارد، اما توجه مسافران به نکات ایمنی می‌تواند، نقش پیشگیرانه‌ای در وقوع سرقت داشته باشد.

این مسئول افزود: استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب موجب می‌شود که سارقان برای ورود به داخل خانه با تأخیر روبه‌رو شوند، همان طور که بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد، این خانه‌ها کمتر مورد دستبرد قرار می‌گیرند.

رستمی با تأکید بر نصب محافظ ایمنی در مقابل پنجره‌ها و نورگیر خاطر نشان کرد: برخی شهروندان به قفل در پشت بام توجهی نمی‌کنند و این موجب شده تا سارقان از این راه وارد شوند.

وی اضافه کرد: اشیاء قیمتی خود مانند طلا، سکه، ارز و اوراق بهادار را در خانه نگهداری نکنید، بلکه برای نگهداری آن‌ها از صندوق امانت بانک‌ها و برای نگهداری وجه نقد از عابربانک استفاده کنید یا به اقوام مورد اطمینان خود بسپارید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت متذکر شد: کسانی که به اجبار اشیاء قیمتی اعم از سرویس‌های طلا و جواهر، فرش‌های قیمتی، وسایل برقی گران‌قیمت و ... در منازل خود نگه می‌دارند، تلاش کنند با گرفتن عکس و نگهداری فاکتور خرید برای خود شناسنامه‌ای تهیه کنند تا در صورت سرقت، شناسایی اموال مکشوفه از سارقان به آسانی صورت گیرد.

این مسئول اذعان داشت: همچنین هنگام مسافرت مدت زمان و مقصد سفر خود را به همسایگان مورد اعتماد اطلاع دهید تا در این مدت رفت و آمدها و تغییر نور در خانه را زیر نظر داشته باشند.

انتهای پیام/80001/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول