اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستگیری باند سارق مسلح

پرونده سرقت مسلحانه از بانک‌ها در هرمزگان بسته شد

فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری اعضای یک باند سرقت مسلحانه در استان خبر داد که در عملیات سرقت از بانک‌ها مشارکت داشتند.

پرونده سرقت مسلحانه از بانک‌ها در هرمزگان بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار رضا محمدی یگانه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی دو سال اخیر در مجموع هشت فقره سرقت از بانک‌ها و موسسات مالی در شهرهای بندرعباس، میناب و بندرخمیر صورت گرفت که با انجام کار اطلاعاتی و شگردهای تخصصی پلیس، اعضای دو باند شناسایی و دستگیر شدند.

وی در تشریح جزییات این خبر تصریح کرد: از هشت سرقت مسلحانه انجام شده، سرقت بانک در بندر خمیر ناموفق بود و هفت سرقت دیگر در دو شهرستان میناب و بندرعباس به وقوع پیوست که هفت مورد آن توسط یک باند پنج نفره در استان و یک مورد نیز توسط سارقان مسلح استان فارس در بندرعباس انجام شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان اعضای باند پنج نفره استان را به اختصار به نام‌های م.ز،ع.الف،ع.ب و ع.پ 23 و 24 ساله عنوان کرد که سابقه سرقت احشام در پرونده برخی وجود داشت.

رئیس پلیس استان هرمزگان مجموع وجوه مسروقه از شش بانک را 3 میلیارد و 900 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: با دستگیری اعضای این باند هیچ پرونده سرقت مسلحانه از بانک در هرمزگان وجود ندارد که به نتیجه نرسیده باشد.

سردار یگانه همچنین شیوه سرقت‌های مذکور را شناسایی بانک‌ها و موسساتی عنوان کرد که از پوشش حفاظتی کمتری برخوردار بودند.

به گفته وی: عمده این بانک‌ها در مناطق روستایی قرار داشتند که سارقان پس از چند روز مراقبت با مناسب دیدن اوضاع با استفاده از نقاب چهره خود را پوشانده و با تهدید اسلحه و ارعاب کارکنان، در مدت کوتاهی وجوه بانک‌ها اعم از پیشخوان، گاو صندوق و دستگاه‌های خودپرداز را سرقت و با استفاده از خودرو به سمت کوهستان‌ها و مناطق صعب العبور متواری می‌شدند.

این مسئول سه نفر از سارقان را دخیل در همه سرقت‌ها عنوان کرد و بیان داشت: سارقان موسسه مهر نیز که از استان فارس به بندرعباس آمده بودند در همان استان شناسایی و پس از محاکمه اعدام شدند.

سردار یگانه در پایان اظهار امیدواری کرد: دستگاه قضایی استان نیز با قاطعیت این تبهکاران را به مجازات رسانده تا عبرتی باشد برای کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند.

انتهای پیام/88007/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول