اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی گلستان عنوان کرد

جزئیات سرقت 4 میلیاردی از حساب نهاد‎های دولتی گلستان/ دریافت 7 میلیارد تسهیلات با مدارک جعلی

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اعلام وقوع یک سرقت از حساب‎ نهاد‎های دولتی و خصوصی از جزئیات این سرقت پرده برداشت.

جزئیات سرقت 4 میلیاردی از حساب نهاد‎های دولتی گلستان/ دریافت 7 میلیارد تسهیلات با مدارک جعلی

محمدرضا اکبری در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: جرائم خشن، مبارزه با سرقت و جرائم خاص همچون کلاهبرداری از جمله جرائمی است که پلیس با اولویت و به طور قاطع با آنها برخورد می‎کند.

وی ادامه داد: در این راستا پلیس آگاهی استان گلستان و مجموعه انتظامی استان با اقدام‎های بسیار خوب در این حوزه در راستای کاهش جرائم خشن و جنائی و جرائم خاص نقش موثری را ایفا کرده است.

دستگیری باند سرقت مسلحانه در کمتر از 10 روز

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: در سرقت مسلحانه‎ای که روزهای گذشته در سه راهی روستای تقی‎آباد گرگان اتفاق افتاد طی 10 روز پس از وقوع سرقت اعضای باند شناسایی و دستگیر شدند که در نوع خود در اقدامات پلیس کم‎نظیر بوده است.

وی افزود: اهمیت کشف باند و دستگیری آنها از این جهت دارای اهمیت است که در محل وقوع حادثه هیچ دوربین و یا شاهدی که بتواند صحنه را بازسازی و یا به نوعی در شناسایی اعضا و تشخیص چهره به پلیس کمک کند، وجود نداشت.

سرقت 4 میلیاردی از حساب نهادهای دولتی

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان عنوان کرد: در حال حاضر یک پرونده جعل و کلاهبرداری بزرگ فرا استانی در حال رسیدگی است که یک نوع خود یک پرونده بسیار پیچیده و گسترده است.

وی در تشریح این پرونده گفت: یک باند بزرگ جعل و کلاهبرداری با 14 شگرد و روش مختلف با اقدام‎های زیرکانه اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب‎های افراد حقیقی و حقوقی، حساب‎های نهادهای دولتی و خصوصی کرده‎‎اند که تا به امروز 11 نفر از این‎ پرونده دستگیر شده‎اند.

اکبری اضافه کرد: این سرقت از حساب نهادهایی همچون تامین‎اجتماعی، آموزش‎و‎پرورش، دادگستری و نهادهای خصوصی و افراد حقیقی بوده است که مبلغی بالغ بر 4 میلیارد تومان از حسا‎ب‎ها برداشت شده است.

وی بیان کرد: در خصوص این پرونده عملیات‎های گوناگونی در شش استان انجام شده که پس از بررسی گزارش‎های مختلف مشخص شده که این افراد در 13 استان وقوع جرم داشته‎اند.

دریافت 7 میلیارد تسهیلات با مدارک جعلی

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان اقدام پرونده جعل و کلاهبرداری دیگری در گلستان اعلام کرد: در پرونده دیگری که در روزهای گذشته افرادی از استانی دیگر بودند که برای گمراهی پلیس و اینکه ردی از خود بجا نگذارند از مدارک جعلی استفاده کردند مبلغ 7 میلیارد تومان از یک بانک در استان تسهیلات دریافت و از استان خارج شدند.

وی ادامه داد: این پرونده نیز پس از پیگیری‎های پلیس و اقدام‎های اطلاعاتی و پلیسی، در کمتر از 20 روز پنج نفر از آنها در یکی از استان‎های مرکزی و تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.

اکبری گفت: پس از دستگیری و بررسی مشخص شد این افراد اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر و دو فرزند آنها که خواهر و برادر بوده‎اند که این کلاهبرداری را انجام داده‎اند.

برخورد با جرائم خشن اولویت پلیس

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تأکید کرد: نیروی انتظامی در برخورد با جرائم خشن و جرائمی که نظم و امنیت عمومی جامعه را به شدت برهم بزند برخورد کاملاً قاطع و جدی خواهد داشت و به هیچ عنوان کوتاهی نخواهد کرد.

وی در پایان متذکر شد: پلیس استان گلستان در مدت گذشته با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی گوناگون بسیاری از باندهای خطرناک و خشن را دستگیر کرده و این اقدام‎ها موجب کاهش وقوع جرائم خشن در استان شده است.

انتهای پیام/83004/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول