اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازماندهی جذب روحانیون دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان:

نمایندگی امور اهل سنت در غرب و شرق هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

کارشناس مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه وحدت موجود در بندرچارک مدیون روشنگری‌های شیخ حمدالله جاشویی امام جمعه سابق این بندر است، از راه‌اندازی دفاتر این نمایندگی در غرب و شرق استان خبر داد.

نمایندگی امور اهل سنت در غرب و شرق هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بندرلنگه، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر کهورزاده امروز در مسجد بندرچارک با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه اهل‌سنت بندر چارک به امامت مسعود راهبر، امام ‌جمعه جدید این شهرستان طی روز گذشته، اظهار داشت: سنگر نماز جمعه وحدت مسلمین را بیش از پیش تقویت می‌کند.

وی اضافه کرد: حفظ وحدت بین شیعه و اهل‌ سنت در منطقه ثمره بیش از 12 سال خطبه‌خوانی و روشن‌گری‌ شیخ حمدالله جاشویی امام‌ جمعه سابق بندر چارک است.

وی اضافه کرد: شیخ جاشویی، تمام برنامه‌ها و خطبه‌های خود را با دستورات نهفته در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تطبیق می‌داد و همین امتیاز مثبت باعث شد تا بتواند در تحکیم وحدت شیعه و اهل ‌سنت در منطقه موفق باشد.

کارشناس سازماندهی جذب روحانیون دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه امنیت منطقه شیبکوه و بندر چارک ثمره وحدت مذاهب اسلامی این مناطق است، بیان کرد: باید در حفظ این وحدت بصیرانه کوشا باشیم، چرا که دشمن بی‌وقفه در حال ایجاد توطئه و دسیسه جدید برای ایجاد اختلاف بین برادران مسلمان است.

وی با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی در هرمزگان زبانزد خواص و عوام کشور است و با دیگر استان‌های اهل‌ سنت ‌نشین قابل قیاس نیست، افزود: در هرمزگان شیعه و سنی رابطه خوانوادگی دارند، خرید فروش کرده و دوستی صمیمانه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کهورزاده با اشاره به فعالیت‌ها و عملکردهای دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با تاسیس دفتر نمایندگی اهل‌ سنت در استان‌های اهل‌ سنت‌‌نشین عدالت در خدمات‌رسانی به جامعه اهل‌سنت کشور را محقق ساختند.

وی اضافه کرد: طبق دستور معظم‌له تمام امکانات و امتیازهایی که در اختیار طلاب شیعه قرار می‌گیرد باید در اختیار طلبه‌های اهل‌سنت نیز قرار بگیرد و از این رو امروز طلاب، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات از خدمات بیمه و کارت پارسیان برخوردار هستند.

کارشناس سازماندهی جذب روحانیون دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به تاسیس دفاتر شهرستانی امور هل ‌سنت در شرق و غرب استان هرمزگان، این اقدام را در جهت سهولت دسترسی جامعه اهل ‌سنت به دفاتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت، تحکیم وحدت و در راستای افزایش سطح خدمات عادلانه به این قشر از جامعه هرمزگان توصیف کرد.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با ترویج گمانه‌زنی‌های بد، حرف‌های تفرقه‌انگیز و ایجاد شبه بین مسلمانان تفرقه بیاندازد، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند کسی که بین مسلمانان تفرقه ایجاد کند، مسلمان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین کهورزاده در پایان با بیان اینکه از مردم خوب بندر چارک انتظار می‌رود با امام‌ جمعه جدید این شهرستان همچون امام ‌جمعه سابق همکاری‌های لازم و سازنده را به عمل بیاورند، گفت: امام جمعه جدید یک نیروی جوان و کارآمد است که می‌تواند با حمایت شما مردم مومن بندر چارک در زمینه‌های فرهنگی و اعتقادی ورود پیدا کند و سطح فرهنگ این شهرستان را از این حدی که هست فراتر ببرد، زیرا تمام فعالیت امام ‌جمعه در خطبه‌خوانی خلاصه نشده و مسائل فرهنگی و اعتقادی نیز به امام ‌جمعه مربوط می‌شود.

مسعود راهبر امام‌ جمعه بندر چارک نیز در ادامه با اینکه باید قدر اوقات و لحظات ماه مبارک رمضان را دانست، گفت: ماه خدا با تمام رحمت و مغفرتش به سوی ما روی آورده و ما باید از تمام کاستی‌ها، قصور، بدی‌ها و گناهان خود توبه کرده و به سوی آغوش مهربان خداوند بازگردیم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه تزکیه نفس است، گفت: انسان در ماه رمضان تنها برای رضای خداوند متعال از بامداد تا شامگاه دست از خوردنی‌ها می‌کشد و تمام تمایلات نفسانی خود را کنار می‌گذارد.

امام‌ جمعه چارک با بیان اینکه در دیگر اعمال واجب مانند نماز امکان ریا و تظاهر وجود دارد اما زوزه یک عمل کاملا خالصانه است، گفت: در روزه شخص می‌تواند دور از چشم دیگران روزه خود را باطل کند، اما این کار را نمی‌کند به همین خاطر این روزه از خالصانه‌ترین اعمال است.

وی در پایان با اشاره به انتصاب خود به عنوان امام‌ جمعه اهل‌ سنت بندرچارک گفت: امیدواریم با همکاری مردم خوب بندرچارک بتوانیم در راه پیش ‌برد، اهداف نظام جمهوری اسلامی، بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و حفظ وحدت مذاهب اسلامی در منطقه قدم‌های محکمی برداریم.

انتهای پیام/88001/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول