اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

کسی نمی‌تواند پرکاری و روحیه انقلابی دولت دهم را انکار کند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دولت دهم ویژگی‌های مثبتی از جمله پرکاری و افتخار به انقلابی‌گری داشت که هیچ‌ کس نمی‌تواند آنها را انکار کند.

کسی نمی‌تواند پرکاری و روحیه انقلابی دولت دهم را انکار کند

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان با اشاره به دیدار دیروز اعضای هیئت دولت دهم با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: تعابیر دقیق رهبری در مورد دولت دهم کاملا بر اساس واقعیت‌ها و منطق بود و هرگز نباید برداشت شود که ایشان از سر احترام و دلجویی این تعابیر را برای دولت دهم به کار برده‌اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مثبت دولت نهم و دهم تاکید کرد: شایسته نیست که کسی تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات دولت در برجسته کردن شعارهای انقلاب در داخل و خارج را حاشا کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بهترین وصف از دولت دهم این تعبیر لطیف رهبری است که فرمودند در این دولت ضعف‌هایی هست که باید پیرایش شود و همچنین قوت‌هایی وجود دارد که باید در دولت‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری توصیه رهبری را به اعضای هیئت دولت فرمودند که «رشته خدمت را رها نکنید» بسیار ضروری ارزیابی کرد و بیان داشت: بزرگ‌ترین سرمایه برای رشد و پیشرفت یک جامعه، سرمایه انسانی است و نباید بخشی از این سرمایه در هر دولت جدیدی که شروع به کار می‌کند به فراموشی سپرده شود.

سلیمانی اضافه کرد: اگر کشوری پول داشته باشد، اما سرمایه انسانی نداشته باشد سرنوشتی به جز گدایی برای آن متصور نیست لیکن در صورتی که ثروت نباشد؛ اما نیروی انسانی موجود باشد موجبات رشد و ارتقا فراهم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به کشورهایی که توانسته‌اند با بهره‌گیری از سرمایه انسانی بالاترین شاخصه‌های رشد را برای خود رقم بزنند خاطرنشان کرد: در حالی گاهی اوقات در کشور ما سرمایه‌های انسانی نادیده گرفته می‌شود که خیلی اوقات تنها با داشتن سرمایه انسانی می‌توان زمینه‌های رشد و ارتقا را مهیا کرد.

وی با گلایه از دولت‌هایی که پس از روی کار آمدن، دولت قبلی را به طور کامل کنار زدند بیان داشت: این کار عمدتاً سلیقه‌ای بوده و مصلحت‌های نظام در نظر گرفته نشده است.

این استاد حوزه و دانشگاه زمینه فعالیت و خدمت به نظام را هم در میدان کار و هم در اتاق‌های فکر دانست و گفت: فعالان دولت دهم می‌توانند حداقل با حضور در اتاق‌های فکر مدیریت کلان کشور، روند خدمت خود را ادامه دهند.

سلیمانی افزود: چه خوب است که در دولت حجت‌الاسلام روحانی اتاق فکری وجود داشته باشد که رؤسای جمهور قبلی و افرادی که سابقه مدیریت کلان کشوری داشته‌اند در آن حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان متذکر شد: در برخی کشورها که از اخلاقیات ایمانی تهی هستند، اتاق فکرهایی وجود دارد که دو هزار نیروی کارآمد در آن مشارکت دارند.

امام جمعه زاهدان رئیس جمهور منتخب را از این که اعضای دولت را صرفا بر اساس هم‌خط، هم‌گروه و هم‌گرابودن انتخاب کند بر حذر داشت و اذعان داشت: دولت جدید باید با تفکر باز و بر محور اعتدال مدیریت آینده کشور را عهده‌دار شود و از تجربیات دیگران هم نهایت استفاده را ببرد.

انتهای پیام/75002/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول