اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس:

آیین‌نامه جدید به رای اعتماد کابینه روحانی نمی‌رسد

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: آیین‌نامه جدیدی که در کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌ها در حال تدارک برای تغییر رویه رای اعتماد به کابینه دولت جدید است به رای اعتماد مجلس به کابینه روحانی نمی‌رسد.

آیین‌نامه جدید به رای اعتماد کابینه روحانی نمی‌رسد

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آیین‌نامه جدید رای اعتماد به وزرای دولت روحانی که به نظر می‌رسید تا یک ماه آینده آماده تصویب در صحن علنی مجلس باشد به زمان رسیدگی و رای اعتماد به کابینه روحانی نخواهد رسید و ما همانند آیین‌نامه‌های گذشته کابینه دولت یازدهم را مورد بررسی قرار داده و رای اعتماد به وزرا را انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هنوز این آیین‌نامه در کمیسیون‌ها مراحل بررسی نهایی و چکش‌کاری‌های حقوقی را سپری می‌‌کند و بعید به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مورد تصویب قرار گرفته و بتوانیم این آیین‌نامه را در بررسی صلاحیت و رای اعتماد وزرای کابینه روحانی مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با رد شایعاتی مبنی بر رایزنی نمایندگان مجلس در خصوص تشکیل کابینه و سفارش افراد خاص به روحانی برای قرار دادن در لیست کابینه دولت یازدهم گفت: مجلس شورای اسلامی هیچ رایزنی با رئیس جمهور منتخب در این زمینه نداشته است بلکه معتقد است رئیس جمهور باید خود در انتخاب وزرا دستش باز باشد تا در آینده نیز بتواند در برابر سئوال نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.

پیرموذن یادآور شد: البته مانند سال‌های گذشته که روحانی در سمت رئیس مرکز استراتژیک در ایام ماه رمضان نمایندگان مجلس را برای افطاری دعوت می‌کرد این بار نیز در کسوت رئیس جمهور منتخب این کار را انجام خواهد داد و ما در آنجا دیداری را با دکتر روحانی خواهیم داشت و دیدگاه‌ها و نظرات کلی نمایندگان به رئیس جمهور منتقل خواهد شد.

وی در پایان گفت‌‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: در هر حال قاطبه نمایندگان معتقدند که کابینه آینده باید کابینه عملگرا، مجرب و امتحان‌ داده و آشنا به حوزه‌های مسئولیتی خود باشند و قطعاً نیز نمایندگان مجلس با مشاهده چنین برجستگی‌هایی در رای اعتماد به دولت آینده از هیچ همکاری فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/62001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول