اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد

واگذاری 13 هزار واحد مسکن سه‌جانبه در قزوین تا پایان سال جاری

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین پیش‌بینی کرد از 15 هزار واحد مسکن مهر سه‌جانبه که در این استان در حال ساخت است، دست کم 13 هزار واحد مسکن در سال جاری به متقاضیان تحویل داده شود.

واگذاری 13 هزار واحد مسکن سه‌جانبه در قزوین تا پایان سال جاری

نادر محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: تحویل واحدهای مسکن سه‌جانبه از پایان شهریور ماه سال جاری آغاز می‌شود.

محمدزاده افزود: حدود 55 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان قزوین در حال ساخت است که شامل مسکن مهر خودمالک، سه‌جانبه، تعاونی و بافت فرسوده است که در حال حاضر بیش از 30 هزار واحد مسکن مهر را در سطح استان قزوین افتتاح کرده‌ایم.

وی ادامه داد: 31 هزار واحد مسکن مهر در اراضی دولت قرار دارد که حدود 25 هزار واحد آن در شهرک مهرگان و شش هزار واحد نیز در دیگر نقاط استان اعم از آبیک، تاکستان، بویین زهرا و الوند قرار دارد و البته در شهرهای دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر استان قزوین نیز طرح مسکن مهر داریم.

این مسئول اضافه کرد: حدود 98 درصد آماده‌سازی طرح‌های تعاونی مسکن مهر که تقریباً نیمی از طرح‌ها را شامل می‌شود، تمام شده و آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن و جدول‌گذاری و آماده‌سازی بیش از 90 درصد معابر نیز انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین عنوان کرد: بیشتر طرح‌های تعاونی به مرحله‌ای رسیده‌اند که این امکان برای مالکان آن‌ها وجود دارد که اقدام به فروش اقساطی کرده و یا انشعابات مورد نیاز را خریداری کنند.

محمدزاده افزود: البته حدود دو هزار و 500 طرح نیز در مرحله نازک‌کاری قرار ندارد که بخشی از آن به دلیل عدم آورده متناسب و بخشی نیز مربوط به عملکرد مجریان بوده است.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل نخست که ناشی از عدم آورده متناسب از سوی متقاضی مسکن بوده پس از رایزنی‌های لازم مقرر شد، مالکانی که آورده آن‌ها کامل بوده، در یک بلوک قرار گیرند و بلوک مورد نظر تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

این مسئول ادامه داد: در خصوص عدم کارایی مجریان نیز مقرر شد که تعاونی‌ها مجریان ناکارآمد را خلع کرده و طرح را با مجریان جدید ادامه دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین عنوان کرد: با وجود اینکه دو سال دیرتر از تعاونی‌ها، مسکن مهر سه‌جانبه را آغاز کردیم، اما با توجه به اینکه باتجربه‌تر بودیم و ساختار بهتری برای طرح‌ها تعریف کردیم، نسبت به تعاونی‌ها پیشرفت مناسب‌تری داشتیم.

محمدزاده تصریح کرد: در حال حاضر حدود 9 هزار واحد مسکن مهر سه‌جانبه از سوی متقاضیان انتخاب واحد و یا قرارداد پیش‌فروش آن‌ها امضا شده و از این تعداد حدود پنج هزار واحد نیز قابلیت سکونت دارند.

وی با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان مسکن مهر گفت: در نخستین سالی که طرح مسکن مهر آغاز شد تعداد متقاضیان کم بود اما پس از گذشت مدت زمان کمی تعداد متقاضیان افزایش یافت.

این مسئول افزود: در حال حاضر تعداد متقاضیان مسکن مهر سه‌جانبه که پول واریز کرده‌اند معادل تعداد واحدهای در حال ساخت است البته متقاضیانی هم هستند که هنوز هیچ مبلغی واریز نکرده‌اند که فعلاً مبلغی از آنان دریافت نمی‌شود، زیرا پس از دریافت مبلغ باید واحدهای جدیدی را آغاز کنیم که این کار در شرایط فعلی مقدور نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین بیان کرد: ما ادعای بی‌عیب بودن مسکن مهر را نداریم ولی مدعی هستیم که کیفیت مسکن مهر استان قزوین به خصوص در بحث‌های اساسی مانند سازه از متوسط مسکنی که در سطح کشور ساخته می‌شود، بهتر است.

محمدزاده افزود: در ساخت واحدهای مسکن مهر سعی شده از مصالحی استفاده شود که کیفیت بالایی داشته باشند.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه تمام لوله‌های فاضلابی که در مسکن مهر سه‌جانبه به کار گرفته شده پنج لایه هستند، پنجره‌ها و کابل‌ها از بهترین مارک‌های موجود در کشور هستند و علی‌رغم اینکه آسانسورهای استفاده شده در این واحدها شیک نیستند، اما از امنیت بالایی برخوردارند.

وی بیان کرد: تنها مشکلی که در حوزه مسکن مهر سه‌جانبه وجود داشت، فقدان برخی نیروهای متخصص، ماهر و استادکار حرفه‌ای بود که به تعداد لازم جوشکار، لوله‌کش، گچ‌کار و سایر استادکاران را در اختیار نداشتیم که برخی از اشکالات طرح‌ها نیز مربوط به این موارد است.

این مسئول با اشاره به بیمه بودن تمام طرح‌های مسکن مهر سه‌جانبه گفت: همه طرح‌ها را به مدت سه سال تضمین بیمه کیفیت کردیم که این بیمه کیفیت با بیمه کیفیتی که در سطح کشور رواج دارد، متفاوت است زیرا در آن هیچ استثنایی وجود ندارد، بلکه همه جزئیات حوزه نازک‌کاری را در بر می‌گیرد تا اگر اشکالی در طرح وجود داشت، رفع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به خدماتی که در شهرک مهرگان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: سعی شده در شهرک مهرگان خدمات اولیه تا حد امکان ارائه شود به طوری که در حال حاضر زمین لازم برای ساخت حدود یک صد مغازه واگذار شده که 70 مغازه در حال حاضر در حال ساخت هستند.

محمدزاده افزود: ساخت شش مسجد با پیشرفت فیزیکی خوب، ساخت 17 مدرسه که از این تعداد پنج مدرسه در سال جاری دانش‌آموز پذیرفته، ساخت چهار فضای ورزشی که دو مجموعه به وسیله راه و شهرسازی، یک مجموعه به وسیله اداره کل ورزش و جوانان و یک مجموعه نیز به وسیله بخش خصوصی در شهرک مهرگان در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: همچنین پنج درمانگاه به وسیله بخش خصوصی و یک درمانگاه از سوی راه و شهرسازی، یک ایستگاه آتش‌نشانی، یک ایستگاه گاز طبیعی (CNG)، یک پاسگاه برای تأمین امنیت شهرک، یک پمپ بنزین و دو بوستان نیز در شهرک مهرگان در حال ساخت است.

انتهای پیام/77010/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول