اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید سیمان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی با تولید 4 میلیون و 300 هزار تن سیمان یکی از قطب‌های تولید سیمان است.

آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید سیمان است

عباد الله اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اگر به سوابق صنایع استان آذربایجان غربی نگاه کنیم شاید در اوایل انقلاب صادرات ما به چند قلم کالا بیشتر محدود نمی‌شد که بیشتر در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی بود.

وی ادامه داد: امسال می‌توانیم ادعا کنیم استان آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید سیمان با تولید 4 میلیون و 300 هزار تن بوده که در سال گذشته بیش از یک میلیون تن صادرات سیمان داشتیم.

اکبری با بیان اینکه در صنایع فولاد ظرفیت‌سازی خوبی در استان آذربایجان غربی انجام شده، تصریح کرد: با راه‌اندازی پتروشیمی مهاباد که یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی استان آذربایجان غربی است، سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین و سبک به سبد صادراتی ما اضافه می‌شود.

وی اعلام کرد: با الهام از منویات رهبر معظم انقلاب و تاسی از سند چشم‌انداز و برنامه پنجم توسعه و پایبندی به اصول ابلاغی سیاست‌های کلی اصل 44 در حمایت از بخش خصوصی حوزه صنعت و معدن نیز باید متناسب با تحولات شتابنده بین‌المللی هم تراز با ماموریت و مسئولیت نوین در خود ایجاد کنیم.

اکبری با بیان اینکه با گذشت روزهای سپری شده از سال 92 و گسترش تحریم‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران و در شرایطی که دشمن با تمام توان وارد میدان شده تا دسترسی جمهوری اسلامی به منابع و نقاط قوت را کاهش دهد اکثریت قریب به اتفاق اقتصاددانان، صنعتگران، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و به طور کلی فعالان اقتصادی با گذر از پیچ و خم موانع توسعه صنعتی کشور توانستند حماسه‌ای شگرف در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران بیافزینند.

وی افزود: در این راستا استان آذربایجان غربی نیز با ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه صنعتی و معدنی و با ارائه تسهیلات مناسب به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی توانسته است با ایفای نقش واقعی خویش سهم خود را در توسعه و ارتقای اقتصاد کشور ایفا نماید.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول