اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف کهنوج خبر داد

بهره‌برداری حرم جدید امامزاده ابوالقاسم تا پایان امسال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج گفت: ساخت حرم جدید امامزاده ابوالقاسم (ع) که از اواخر دهه 80 آغاز شده است، با تأمین بودجه مناسب تا پایان سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری حرم جدید امامزاده ابوالقاسم تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام مهدی سالاری امروز در جمع خبرنگاران در زمینه مراحل ساخت حرم امامزاده ابوالقاسم (ع) در کهنوج اظهار داشت: ساخت و ساز ساختمان حرم مطهر این امامزاده در حال انجام است و پس از اجرای فونداسیون سقف این بنا احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت حرم جدید و در شأن این امامزاده از اواخر دهه 80 آغاز شده است، افزود: به دلیل اینکه قبر آن امامزاده در دامنه کوه قرار داشت، ابتدا برای ایجاد فضای حرم مقداری از کوه و تپه‌های اطراف آن مسطح و سپس ساخت آن آغاز شد.

سالاری با اشاره به اینکه حرم امامزاده ابوالقاسم (ع) 600 متر مربع زیربنا دارد، تصریح کرد: امیدواریم با تأمین بودجه مناسب این حرم تا پایان سال 92 به بهره‌برداری برسد.

وی ابراز داشت: امامزاده ابوالقاسم (ع) که از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) است در روستایی به نام سرخ‌قلعه و در مسیر کهنوج - قلعه‌گنج واقع شده است.

سالاری با بیان اینکه این امامزاده در بین مردم بومی به زیارت‌بچه معروف است، عنوان کرد: امامزاده ابوالقاسم (ع) مورد توجه و احترام مردم منطقه است و در همه فصول زائران بسیاری از مناطق مختلف جنوب کرمان دارد.

انتهای پیام/80001/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول