اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیجیان جهادی

غسالخانه امام‌زاده امیرولی چرام بازسازی می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت چرام گفت: بازسازی غسالخانه امام‌زاده امیرولی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط گروه‌های جهادی صورت خواهد گرفت.

غسالخانه امام‌زاده امیرولی چرام بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز نشست هماهنگی ستاد اردوهای جهادی با حضور فرماندار چرام، فرمانده ناحیه مقاومت، بخشدار سرفاریاب و جمعی از مسئولان محلی در محل فرمانداری چرام تشکیل شد.

علی‌اصغر نورایی در این نشست با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که « نگذارید آن روح جهادی که در زمان جنگ حاکم بوده است از بین برود »، اظهار کرد: این توصیه مقام معظم رهبری است که ما بپردازیم به کار جهادی و روحیه جهادی که در رزمندگان و ایثارگران ما در زمان جنگ بود را زنده نگه داریم.

فرمانده ناحیه مقاومت چرام عنوان کرد: پس از اینکه جهاد سازندگی که از نهادهای انقلابی و زاییده تفکر حضرت امام خمینی (ره) بود، منحل شد و در کشاورزی ادغام شده، بسیاری از کارهایی که در عرصه محرومیت‌زدایی توسط این نهاد انقلابی انجام می‌گرفت به گونه‌ای به زمین ماند.

وی با اشاره به این مطلب که در همین راستا و به فرموده مقام معظم رهبری و به تدبیر ایشان بحث بسیج سازندگی توسط بسیج پیگیری و راه‌اندازی شد، گفت: این سازمان در سطح عالیه سپاه با اولویت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، خدمت‌رسانی و مردم یاری در روستاها و نقاط مختلف محروم کشور و همچنین شناسایی زمینه‌های اشتغال ایجاد شد و هر ساله در هفت عرصه فعالیت می‌کند.

این مسئول فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی را در عرصه منابع طبیعی و کشاورزی، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی، بهسازی، مرمت و زیباسازی مدارس، آموزش علمی  و خدمات مشاوره‌ای و عمرانی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی ذکر کرد.

نورایی با اعلام اینکه در سال گذشته دو عرصه دیگر هم وارد شد، یکی از این دو عرصه را در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح کرد و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی را در ده عرصه تقسیم‌بندی کرده برای اینکه در این زمینه فرهنگ کار و تلاش در سطح جامعه  فرهنگ‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج عرصه ما کار عملیاتی را شروع کرده و در پنج عرصه دیگر هم کار آموزشی و ترویجی را امسال در سطح بسیج سازندگی پیگیری خواهیم کرد، ریاست ستاد بسیج سازندگی استانی را به عهده استاندار و در شهرستان بر عهده فرماندار بیان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت چرام به پشتیبانی اداره‌های شهرستان از اردوهای جهادی اشاره کرد و یادآور شد: در ادامه راه انتظار داریم دستگاه‌ها در واگذاری خودروها، اردوهای جهادی را حمایت کرده و امکانات پشتیبانی از جمله تأمین غذا و وسایل ورزشی را در اختیار بسیجیان قرار دهند.

این مسئول بسیجی در چرام از آمادگی بسیجیان چرام در توزیع سبد غذایی بین محرومین خبر داد و یادآور شد: نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و جمعیت هلال‌احمر می‌توانند بسته‌های حمایتی خود را در اختیار بسیجیان قرار داده تا با نام آنان توزیع کنند.

وی به آماده‌سازی مدارس در طرح هجرت سه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: عزیزان شهرداری در ساخت نمازخانه چشمه بلقیس همکاری کرده تا با یاری گروه‌های جهادی این نمازخانه احداث شود.

بازسازی غسالخانه امام‌زاده امیرولی در شهرستان چرام توسط گروه‌های جهادی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این نشست توسط فرمانده ناحیه مقاومت چرام مطرح شد.

انتهای پیام /82002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول