اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آزادسازی 12 کیلومتر حریم رودخانه‌ها از تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی

خلیل‌اللهی: قطع درختان و تعرض به محیط زیست توسط دادستانی تبریز پیگیری می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تبریز از پیگیری قضایی قطع درختان و تعرض به محیط زیست در تبریز توسط دادستانی خبر داد و افزود: 12 کیلومتر از حریم رودخانه‌ها از تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد شد.

خلیل‌اللهی: قطع درختان و تعرض به محیط زیست توسط دادستانی تبریز پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی صبح امروز در حاشیه دیدار با مسعود محمدیان رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی که به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت، ضمن تقبیح هرگونه تعرض به حقوق زیست محیطی و منابع زیستی کلانشهر تبریز، تخریب پارک‌ها و قطع شماری از درختان در حاشیه بزرگراه‌ها را غیرقانونی دانست و افزود: در این مورد دستور پیگیری مجدانه صادر شده و از عاملان خواسته‌ایم در اسرع وقت در این خصوص توضیح دهند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ، نگهداری و گسترش فضای سبز شهری تبریز، این امر را وظیفه تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرای متولی، صاحبان باغات و عموم شهروندان بالاخص شهرداری دانست و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از باغات و فضاهای سبز کلانشهر تبریز تخریب شده و این شهر در مقایسه با شهرهای بزرگی همچون شیراز و اصفهان در ردیف شهرهای فقیر کشور درحوزه فضای سبز قرار گرفته است و باید تلاش‌های مضاعفی برای حفظ و توسعه فضای سبز صورت پذیرد.

خلیل‌اللهی با اشاره به قانون حفظ و گسترش فضای سبز و نیز قطع اشجار، هرگونه تخریب و آسیب جدی به فضای سبزشهری، منابع طبیعی و قطع اشجار و باغات را به لحاظ قانونی جرم و مشمول مجازات‌های قانونی و مدنی دانست و افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تخریب برخی پارک‌ها در سطح شهر تبریز و تغییر کاربری آنها از فضای سبز به اماکن مسکونی بوده‌ایم.

وی در ادامه از آزادسازی حریم رودخانه‌های تبریز از مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و گفت: اخیراً حریم رودخانه‌های مهرانه رود، آجی‌چای و قوری‌چای از تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با بیان اینکه مساحت آزاد شده این زمین‌ها بیش از 12 کیلومتر است، گفت: این اقدام بی‌نظیر دادستانی، در راستای حفظ اراضی ملی از تصرف و تعرض اشخاص صورت گرفته است.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه دادستانی تبریز با تغییردهندگان کاربران اراضی کشاورزی برخورد جدی می‌کند، تصریح کرد: مشارکت بین ارگان‌های مرتبط در این امر بهترین و موثرترین راه مقابله با تغییر کاربری اراضی است.

وی ضمن تجلیل از همکاری نیروی انتظامی با دستگاه قضایی استان در مبارزه با تغییردهندگان کاربری اراضی کشاورزی افزود: دستگاه قضایی در برخورد با تغییر دهندگان کاربری اراضی، هیچگونه تعللی را نتابیده و در این مسیر با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول