اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

فعالیت 500 پایگاه اوقات فراغت در مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال 500 پایگاه اوقات فراغت در مازندران فعال است.

فعالیت 500 پایگاه اوقات فراغت در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری بعدازظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری مازندران تشکیل شد، اظهار داشت: سال گذشته 930 پایگاه در حوزه اوقات فراغت در استان فعال بود که مخاطبان ما در 16 رشته در برنامه‌های اوقات فراغت ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 40 درصد از دانش‌آموزان مازندران در پایگاه‌های اوقات فراغت استان شرکت داشتند، افزود: سال گذشته مازندران در بحث اوقات فراغت رتبه برتر کشور را کسب کرد.

امیری با اعلام اینکه امسال برای اجرای طرح اوقات فراغت 500 پایگاه در سطح استان فعال است، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که 199 هزار نفر از دانش‌آموزان در 25 رشته در برنامه‌های اوقات فراغت مشارکت کنند.

وی به نوآوری در زمینه اجرای طرح اوقات فراغت از سوی آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و ابراز داشت: طرح «مزرعه تابستانی من» امسال در برنامه‌های اوقات فراغت مورد توجه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

این مسئول بیان داشت: آموزش و پرورش مازندران حدود 60 هکتار اراضی غیراستفاده در اختیار دارد که آنان را برای اجرای طرح و تبدیل به فضای سبز به مدارس واگذار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: معتقدیم که تعلیم و تربیت در هیچ زمانی نباید تعطیل شود و آموزش و پرورش برای تعطیلات دانش‌آموزان خود برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه گامی برای مهارت‌آموزی است که در این رابطه دانش‌آموزان دختر هنرستانی تاکنون یک هزار و 200 دست روپوش مدارس همکلاسی‌های خود را دوختند.

امیری، مهارت‌آموزی را فراهم کردن اشتغال برای فارغ‌التحصیلان در دوره دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش برای ساخت و تهیه میز و نیمکت مدارس اقدام کردند.

وی در پایان ابراز داشت: سال گذشته هدایت تحصیلی سبب شد تا 50.5 درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی هدایت شوند و امسال در نظر داریم این آمار را به 55 درصد افزایش دهیم تا فارغ‌التحصیلان با مهارت وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول