اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی خبر داد

کمبود فراوان ذخایر خونی در خراسان‌رضوی / هر فرد می‌تواند جان 3 بیمار را نجات دهد

رئیس سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی گفت: ذخایر خونی خراسان‌رضوی با کمبود خون فراوانی مواجه است که امیدواریم مردم در کنار فضیلت‌های ماه رمضان از این اقدام انسان‌دوستانه فراموش نکنند.

کمبود فراوان ذخایر خونی در خراسان‌رضوی / هر فرد می‌تواند جان 3 بیمار را نجات دهد

محمداسماعیل خیامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی خراسان‌رضوی در وضعیت مطلوبی نیست و با توجه به اینکه در ماه رمضان باوجود اینکه اهدای خون کاهش دارد اما مصرف خون در بیمارستان‌ها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

روزه‌داری با اهدای خون منافاتی ندارد

وی ادامه داد: روزه‌داری با اهداء خون منافاتی ندارد و تمامی افراد می‌توانند پس از صرف افطاری سبک و صرف مایعات فراوان اقدام به اهدا خون کنند همچنین استفاده مایعات پس از اهدا خون نیز اهمیت دارد.

رئیس سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی افزایش دارد و در نتیجه نیاز به خون مصرفی نیز بالا می‌رود، بیان کرد: با آغاز فصل تابستان و بالا رفتن حجم سفر هموطنانمان، میزان سوانح و حوادث نیز افزایش پیدا می‌کند که به دنبال آن نیاز به خون مصرفی افزایش پیدا می‌کند.

خیامی با اشاره به شرایط افرادی که قصد اهدا خون دارند عنوان کرد: افرادی که از نظر روحی و روانی در سلامت کامل هستند و سن آنها بالای 18 سال و وزنشان بیشتر از 50 کیلو است می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند همچنین مردان چهار مرتبه در سال با فواصل هر دو ماه یک بار و زنان سه مرتبه در سال با فواصل دو ماه یک بار می‌توانند خون اهدا داشته باشند.

فعالیت 6 پایگاه انتقال خون در مشهد مقدس

وی با اشاره به اینکه در مشهد شش پایگاه انتقال خون فعال وجود دارد اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، قوچان، کاشمر و خواف مراکز اهدای خون همه روزه پس از افطار فعال هستند.

خیامی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های انتقال خون فعال در مشهد شامل پایگاه‌ اهدای خون در اطراف حرم، مجاور باب الرضا و خیابان شیرازی، ابتدای خیابان دانشگاه، بولوار ابوطالب، بولوار استقلال و قاسم‌آباد همه روزه پس از افطار از ساعت 21:15 تا 1:15 دقیقه بامداد فعالیت می‌کنند.

اهدای خون هر فرد جان حداقل 3 بیمار را نجات می‌دهد

رئیس سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی اظهار کرد: هر فرد با اهدای خون خود می‌تواند جان حداقل سه بیمار را نجات دهد همچنین علاوه بر این انتقال خون در ماه پر فیض و برکت رمضان می‌تواند ثواب و حسنه فراوانی را برای افراد به همراه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به ورود به ماه مبارک رمضان و نعمت‌های فراوانی که این ماه برای همگان به همراه دارد از افراد دعوت می‌کنیم که در این امر انسان‌دوستانه و پر از فضیلت شرکت کنند.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول