اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

روزه‌داری برای افراد مبتلا به فشار خون بالا با نظر پزشک مجاز است

مدیرگروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که فشار خون بالا دارند و کنترل شده نیست بهتر است روزه نگیرند و یا تحت نظر پزشک باشند و با پزشک خود برای روزه‌داری مشورت کنند.

روزه‌داری برای افراد مبتلا به فشار خون بالا با نظر پزشک مجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر دادگر ظهر امروز در نشست خبری روزه‌داری و سلامت اظهار کرد: فشار خون یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست به همین دلیل اهمیت بالایی دارد و هر چقدر که سن و چاقی بالا می‌رود احتمال بروز فشار خون نیز بالاتر می‌رود.

وی افزود: حدود 50 درصد مردم در سن 50 سالگی دچار فشار خون بالا می‌شوند. توصیه ما به افرادی که فشار خون بالا دارند و کنترل شده نیست این است که بهتر است روزه نگیرند و یا تحت نظر پزشک باشند و با پزشک خود مشورت کنند.

وی ادامه داد: اما افرادی که فشار خون کنترل شده دارند و یا قرص مصرف می‌کنند می‌توانند روزه بگیرند و اگر بعد از چند روز دچار مشکل شدند باید با پزشک مشورت کنند.

دادگر خاطرنشان کرد: متاسفانه فشار خون بالا عامل بروز بیماری‌های خطرناک است و در ابتدا بدون علامت است و خود را نشان نمی‌دهد به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که هر فرد حداقل سالی یک بار فشار خود را بگیرد.

وی بیان کرد: بیماری دیگری که بسیار شایع است و بزرگترین عامل مرگ و میر در جهان است، نارسایی قلبی است. افرادی‌که این بیماری را دارند و کمتر از سه سال است که سکته کرده‌اند نباید روزه بگیرند ولی اگر از سکته آنها بیش از سه سال می‌گذرد و در این مدت مشکلی نداشتند می‌توانند روزه بگیرند.

دادگر یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسائل برای بیماران روحیه خوب است.

وی ادامه داد: افرادی که دارای امید به زندگی و شادابی هستند خیلی زودتر از کسانی‌که دارو مصرف می‌کنند و روحیه خوبی ندارند درمان می‌شوند و می‌توان گفت روحیه خوب به اندازه دارو در درمان موثر است.

وی افزود: افرادی که نوسان فشار خون دارند نباید بد خوری کنند و پس از افطار نیز بعد از یک تا دو ساعت باید غذا بخورند.

دادگر تصریح کرد: بیماران قلبی باید در طول این ماه تغذیه کافی و مناسب داشته باشند و از چربی‌های غیر اشباع استفاده کنند، در غذا از نمک زیاد استفاده نکنند و در طول روز از میوه و سبزی زیاد استفاده کنند همچنین استفاده از ادویه برای اینگونه افراد مفید است زیرا ضد چربی هستند.

وی یادآور شد: تشنگی و گرسنگی به تنهایی مشکل قلبی ایجاد نمی‌کند مگر آنکه آن فرد زمینه قبلی داشته باشد و بیماری قلبی‌اش ناشناخته باشد.

انتهای پیام/70028/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول