اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس خبر داد

تشکیل کنسرسیوم سرمایه‎گذاری برای پتروشیمی گلستان

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از تشکیل سرمایه‎گذاری برای پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: با همکاری مشترک چندین بانک خصوصی مشکلات پتروشیمی گلستان پیگیری می‎شود که قرار است این بانک‎ها سهامدار پتروشیمی شوند.

تشکیل کنسرسیوم سرمایه‎گذاری برای پتروشیمی گلستان

حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: پروژه پتروشیمی گلستان در مرحله نهایی شدن همکاری مشترک با بانک‎های خصوصی است که با این شیوه دغدغه در این زمینه به حداقل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: به منظور تسریع در اجرای پتروشیمی گلستان، وزیر نفت نیز محکم پای کار آمده تا در زمینه وثیقه از این پروژه حمایت کند.

دولت پتروشیمی را دولتی نمی‎کند

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده جلسه نهایی تصمیم‎گیری بانک‎ها انجام می‎شود که امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

طاهری در خصوص یکی از معضلات پتروشیمی گفت: دولت بنا ندارد پروژه پتروشیمی را دولتی کند چراکه هزینه دولت محدود است و از طرفی پتروشیمی باید خصوصی باشد.

وی بیان داشت: بودجه اولیه‎ای که پنج سال پیش بنا بود تا پتروشیمی گلستان به نتیجه برسد 700 میلیارد تومان بود و در این راستا 95 هزار نفر از مردم استان، سهامدار این پروژه شدند که حرکتی بی‎نظیر در کشور بود و در مجموع 100 میلیارد تومان برای این پروژه جمع‎آوری شد و مبلغ 600 میلیارد تومان کسری هزینه داشت.

پتروشیمی گلستان نیازمند 1000 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از سه سال پیگیری مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مصوبه دولت را برای اخذ تسهیلات ارزی و ریالی گرفتیم اما بانک به دلیل عدم وجود سهامدار عمده، از پرداخت تسهیلات ممانعت کرد.

طاهری در خصوص نیاز ریالی پتروشیمی گلستان برای بهره‎برداری این پروژه بزرگ خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان نیاز است تا پروژه پتروشیمی گلستان به بهره‎برداری برسد.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول