اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

کسانی که علیه انتخابات 88 تهمت زدند خلع سلاح شدند

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس گفت: کسانی که علیه انتخابات 88 به نظام اسلامی تهمت زدند خلع سلاح شدند.

کسانی که علیه انتخابات 88 تهمت زدند خلع سلاح شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری دوشنبه‎شب در سلسله جلسات ولایت و بصیرت با محوریت بررسی مسائل روز و گزارش عملکرد یکساله در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان گرگان اظهار داشت: انتظار داشتیم کسانی که سال 88 اتفاقاتی را رقم زدند از مردم عذرخواهی کنند، کسانی که تا الان حاضر نیستند از تهمتی که به نظام و مردم وارد شده، برگردند بزرگترین فرصت کشور را به چالش تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه آشوبگران، طی هشت ماه بزرگترین فرصت نظام را با حرکت براندازانه به چالش کشیدند و امنیت و آسایش مردم را سلب کردند لازم بود که از رفتار خود توبه کنند ولی به جز 280 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تهران بقیه مرد نبودند.

صبر در برابر رفتارهای ناحق فتنه 88 هیچ‌گاه فراموش نمی‎شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقرار به اشتباه مردانگی می‎خواهد، متذکر شد: آنهایی که در انتخابات 88 تهمت تقلب به نظام زدند همان‌هایی هستند که نمی‎خواهند توبه کنند.

طاهری افزود: خون‎هایی در انتخابات 88 به ناحق ریخته شد، بسیجیانی که برای دفاع از نظام به شهادت رسیدند و مسببان این حوادث باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند، اینکه نظام صبر می‎کند به این معنا نیست که این رفتارها فراموش می‎شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به رئیس‎جمهور منتخب پیرامون فتنه‎گران سال 88 متذکر شد: معظم‎له به رئیس‎جمهور منتخب فرمودند مراقب باشید کسی برای دو مجرم بزرگ فتنه 88 از شما کمک نگیرند.

60 درصد مردم سیاسی رای نمی‎دهند/ مردم به کارآمدی نظام‎های سیاسی نگاه می‎کنند

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص نتیجه انتخابات 24 خرداد بیان داشت: عموم مردم در انتخابات، سیاسی رای ندادند دو طیف سیاسی فعال به عنوان اصولگرا و اصلاح‌طلب در جامعه ما فعالیت می‎کنند که وجود هر دو طیف نیز لازم است.

طاهری افزود: زمانی که دولت اصولگرا روی کار می‎آید اگر هیچ‎کسی به این دولت انتقاد نکند اشتباهاتش زیاد می‎شود لذا طبیعی است که جریان رقیب که اصلاح‌طلب است ذره‎بین روی اعمال جریان اصولگرا می‎گذارد و نقطه ضعف‎ها را مطرح می‎کند برای همین دولت اصولگرا سعی می‎کند اشتباهاتش کم شود و بالعکس که این برای نظام یک برکت است، اما مادامی که در چارچوب قانون و نظام باشد.

وی با بیان اینکه عموم مردم رای سیاسی نمی‎دهند، گفت: چیزی حدود 30 الی 40 درصد مردم در این دو طیف قرار دارند 20 درصد اصولگرا و 20 درصد اصلاح‎طلب هستند و 60 درصد مردم سیاسی رای نمی‎دهند و به کارآمدی نظام‎های سیاسی نگاه می‎کنند.

تکثر اصولگراها دلیل عدم موفقیت این جریان در انتخابات 24 خرداد نبود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات سال 84 خاطرنشان کرد: هشت سال دولت اصلاح‌طلب سرکار بود مردم در این مدت احساس کرده بودند کارآمدی دولت اصلاحات برای حل مشکلات مردم ضعیف است با اینکه برخی تحلیل می‎کنند به دلیل تکثر اصولگراها این جریان نتوانست در انتخابات 24 خرداد رای بیاورد که البته این دلیل اصلی نیست.

طاهری افزود: از سال 1384 تا 1388 خصوصاً در سال 1387 که یک سال آخر جریان اصلاحات بود، جریان اصلاحات، کارگزاران و شخص آقای هاشمی به شدت انتقادات را بر علیه دولت نهم آغاز کردند که عمق آن در جریان مناظره‎ها بود.

وی یادآور شد: نتیجه انتخابات 88 رای 16 میلیونی احمدی‎نژاد به 24 میلیون رسید اما با وجود شدیدترین تخریب‎ها علیه دولت نهم، مردم به کارآمدی دولت رای داده بودند.

دغدغه یک رئیس‎جمهور باید حل مشکلات مردم باشد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این دو سال آخر دولت احمدی‎نژاد معلوم بود که وی گویا کار را رها کرده بود، اما دغدغه احمدی‎نژاد شخص مشایی شده بود که هرطور شده وی را در بین مردم تبلیغ کند، این را مردم می‎فهمند و یک رئیس‎جمهور باید دغدغه‎شان حل مشکلات مردم باشد.

طاهری با بیان اینکه در مجلس هفتم حداد عادل با برخی تمردهای احمدی‎نژاد روبه‎رو شد، افزود: احمدی‎نژاد در اجرای قانون سلیقه‎ای دارد که شفاف گفته من به قانون اساسی سوگند خوردم که حافظ منافع مردم باشم و  وقتی می‎بینم فلان مصوبه مجلس به نفع مردم نیست عمل نمی‎کنم.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تابع قانون باشند، متذکر شد: هیچ منطقی قبول نمی‎کند که کسی از قانون سرپیچی کند.

دولتمردان برای رفع مشکلات تلاش کنند

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یک‌شنبه سیاه خاطرنشان کرد: مردمی که سیاسی نیستند با دیدن برخی رفتارها و دعواها آرام آرام احساس کردند راس جریان اصولگرایی به جای اینکه به فکر مردم باشند به فکر دعواهای خودشان هستند هرچند در این جریان بیشترین تقصیر متوجه احمدی‎نژاد بود گرچه لاریجانی می‎توانست کمی از حق خودش بگذرد و جریان اصولگرایی را سراپا نگه دارد.

طاهری با اشاره به اینکه تمرد احمدی‎نژاد از فرمان مقام معظم رهبری در فروردین سال 1390 و موضوع خانه‎نشینی، سبب رویگردانی مردم از وی شد، خاطرنشان کرد: عمده گرانی به خاطر تحریم‎ها است اما اگر مردم در کنار سختی‎ها ببینند که دولتمردان برای رفع مشکلات تلاش می‎کنند، از اسراف‎ها جلوگیری می‎کنند، یقیناً مردم مسائل را درک می‎کنند.

وی شعارهای موثر روحانی در این انتخابات را در اعتدال دانست و گفت: اعتدال شعار اسلام است.

انتهای پیام/83001/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول