اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

بدنه اصولگرایی به تکلیف خود عمل کرد/ مشارکت 73 درصدی نتیجه حضور همه طیف‎ها در انتخابات بود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همه تکلیف داشتیم در عرصه انتخابات به میدان بیاییم و هر کس به تشخیص خود نسبت به انتخاب اصلح مبادرت و از نامزد اصلح خود حمایت کرد؛ در این راستا بدنه اصولگرایی نیز تکلیف خود را انجام داد.

بدنه اصولگرایی به تکلیف خود عمل کرد/ مشارکت 73 درصدی نتیجه حضور همه طیف‎ها در انتخابات بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری پیش از ظهر امروز در جمع اصولگرایان شهرستان گرگان اظهار داشت: اگر آن روز از این تکلیف سرباز می‎زدیم باید امروز خودمان را سرزنش می‎کردیم اما جریان اصولگرایی این کار را نکرد، بنا به فرمایش حضرت امام (ره) ما مامور به نتیجه نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه انجام تکلیف یک موفقیت است، تصریح کرد: رای 73 درصدی در انتخابات به تلاش‎ها برمی‎گردد چراکه همه احساس تکلیف کردند و به صحنه آمدند.

مجلس از دولت حمایت می‎کند به شرطی که در مسیر رهبری باشد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در فضای جدیدی که پیش آمده بنای مجلس حمایت از دولت منتخب است به شرط اینکه دولت در مسیری که مقام معظم رهبری تعیین می‎کنند در حرکت باشد.

طاهری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در نخستین سخنرانی خود بعد از انتخابات فرمودند که همه باید به رئیس‎جمهور منتخب کمک کنند، لذا همه باید مطیع امر رهبری باشیم.

وی سخنان رئیس‎جمهور منتخب را بعد از کسب پیروزی در انتخابات بسیار خوب دانست، و ابراز داشت: سفر ایشان به قم و پرهیز از ملاقات با برخی از چهره‎های شاخص افراطی جریان اصلاحات خیلی ارزشمند بود.

مردم از مجلس انتظار دارند در انتخاب کارگزاران نظام دقت لازم اتخاذ شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس نهم با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور منتخب در نخستین سخنرانی خود امید کاذبی که در دشمنان در بحث مسائل هسته‎ای به وجود آمده بود خنثی کرد، یادآور شد: موضع ایشان در خصوص تعلیق فعالیت هسته‎ای نیز این بود که دیگر زمان این کارها گذشته است.

طاهری ادامه داد: سخنان رئیس‎جمهور منتخب بلافاصله در رسانه‎های بیگانه بازتاب پیدا کرد که روحانی هیچ فرقی با بقیه ندارد بلکه ایشان روحانی مضاعف است چون هم اسمش روحانی است و هم خودش روحانی است.

وی خاطرنشان کرد: رفتار رئیس‎جمهور منتخب نوید این را می‎دهد دولتی که انتخاب می‎کند دولت خوبی باشد اما مجلس وظیفه دارد همانطوری که آقای روحانی از مردم رای گرفتند و حق دارند وزرایی را برای قضاوت به مجلس معرفی کنند، همان مردم نیز به این مجلس رای داده و انتظار دارند که باید در انتخاب کارگزاران نظام دقت لازم اتخاذ شود.

دولت و مجلس منتخب مردم هستند/ هفته آینده آغاز رایزنی‎ها با مجلس برای وزرای احتمالی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه دولت و مجلس منتخب مردم هستند، اذعان کرد: اگر وزاریی که دولت معرفی می‎کند بر اساس شعارهایی باشد که بر آن پای‌فشاری کرده و انسان‎های معتقد و توانمند باشند، مجلس انشاءالله همراهی لازم را خواهد کرد.

طاهری ادامه داد: هفته آینده احتمالاً رایزنی‎ها با مجلس برای وزرای احتمالی شروع می‎شود، سپس مراسم تنفیذ که 12 مرداد در محضر رهبر فرزانه انقلاب انجام خواهد گرفت و پس از آن مجلس آمادگی برگزاری مراسم تحلیف را دارد.

وی افزود: بعد از مراسم تحلیف، رئیس‎جمهور بین یک الی دو هفته فرصت دارند که وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کنند و پس از آن بررسی‎های مجلس آغاز خواهد شد.

تقوا یکی از نتایج میهمانی خداست

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: طبق آیات قرآن روزه بر همه ما واجب است تا یک نتیجه حاصل شود که نتایج و اثرات آن در زندگی فردی و اجتماعی بسیار وسیع و گسترده خواهد بود.

طاهری با بیان اینکه تقوا یکی از نتایج میهمانی خداست، افزود: گاهی اوقات برخی تقوا را پرهیزکاری معنا می‎کنند و این تصور ایجاد می‎شود که پرهیزکاری فقط اجتناب از یکسری کارهاست.

وی با تاکید بر اینکه تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است، اذعان کرد: روزه گرفتن فقط اجتناب از خوردن و آشامیدن نیست چنانکه این سطح نازل روزه محسوب می‎شود.

سحرخیزی کیمیایی که محروم شدن از آن یک مصیبت است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روزه یک ظاهر و یک باطن دارد، بیان داشت: باطن روزه انسان را از انجام گناه بازمی‎دارد تا به معصیت آلوده نشود و به راه حرام نرود که این نشان‎دهنده تقواست.

طاهری با بیان اینکه تقوا طیف وسیعی از زندگی انسان را به خود اختصاص می‎دهد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در ماه رمضانی بزرگترین گناهی که به آن دچار هستیم کنار بگذاریم.

وی یکی از مهمترین برکات ماه رمضان را در سحرخیزی برشمرد و بیان داشت: برخی همین فرصت بسیار عالی را نیز از خود محروم می‎کنند که این کم‎توفیقی است، سحرخیزی کیمیایی است که محروم شدن از آن یک مصیبت است.

به گفته نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس نهم اگر کسی سحرخیز بوده و اهل استغفار باشد روزیِ روزش تضمین شده است، تقوا فقط در زمینه‎های اخلاقی نیست بلکه در همه زمینه‎هاست بنابراین خوب است که در زمینه‎های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی رعایت تقوا را داشته باشیم.

انتهای پیام/83001/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول