اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

حجاب از تزلزل بنیان خانواده جلو‌گیری می‌کند

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: حجاب زنان را از نگاه‌های شهوت‌آلود مصون نگاه داشته و از تزلزل بنیان خانواده‌ها جلوگیری می‌کند.

حجاب از تزلزل بنیان خانواده جلو‌گیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات صبح امروز در همایش حجاب و عفاف که به مناسبت آغاز ماه رمضان در اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: حجاب ارزشی از سوی خداوند است که ضمن حفظ کرامت و هویت بشر زمینه مصونیت از آلودگی و گناهان را در جامعه فراهم می‌کند.

وی با استناد به روایات و احادیث بزرگان دین، حجاب را صدفی تفسیر کرد که از مروارید محافظت می‌کند و افزود: حجاب برای زن حکم صدفی را دارد که از گوهرش محافظت می‌کند و او را از آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد.

این مسئول با بیان اینکه حجاب ریشه در قرآن دارد، خاطرنشان کرد: توجه به حفظ حجاب و عفاف تنها مختص به خانم‌ها نبوده و مردان نیز در این راستا وظیفه دارند و باید همواره در گفتار و رفتار خود حجاب و عفت را رعایت کنند.

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: رعایت پوشش در کنار فراهم کردن زمینه برای حضور پویا و فعال زنان آسایش و امنیت را به خانواده و جامعه هدیه می‌دهد.

به گفته سادات، حجاب زنان را از نگاه‌های شهوت‌آلود مصون کرده و از تزلزل بنیان خانواده جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر توجه بیش از پیش به ترویج و احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: باید با ترویج این فرهنگ، برای افراد بدحجاب محیط ناامن و برای محجبه‌ها فضایی آکنده از احترام و منزلت ایجاد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این همایش با اشاره به نقش و جایگاه حجاب در اسلام، از حجاب به عنوان گوهری بی‌بدیل یاد کرد که انسان‌ها به آن آراسته می‌شوند.

مصطفی باغبانیان با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، از این ماه به عنوان فرصتی ارزشمند برای تزکیه نفس و تطهیر روح و روان افراد در جامعه نام برد و گفت: توجه بیش از پیش به حفظ حجاب و عفاف با توجه به فضای روحانی حاکم بر جامعه ضروری است.

وی بر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به ویژه در محیط‌های کاری تاکید کرد و گفت: برای نهادینه کردن این فرهنگ الهی و ارزشی باید ابتدا از محیط‌های اداری کار شروع کنیم و آن را به بدنه عمومی جامعه تعمیم دهیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم به فرزندان کارکنان این اداره‌کل که در مسابقه نقاشی با موضوع حجاب و عفاف شرکت کرده بودند، هدایای نفیسی اهدا شد.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول