اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم خبر داد

تدوین پروژه بررسی دین در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: پروژه بررسی دین در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان از جمله پروژه‌های گروه تبلیغ و رسانه است.

تدوین پروژه بررسی دین در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ابراهیم فتحی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مقایسه‌ای شبکه‌های دینی فارسی‌زبان که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به راه‌اندازی گروه تبلیغ و رسانه در اواخر سال 89 اظهار کرد: بررسی دین در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و رابطه میزان تماشای ماهواره و طرز تلقی از دین در بین جوانان یکی از پروژه‌های این گروه است.

وی با اشاره به بررسی دین در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان گفت: شناخت و معرفی شبکه‌های دینی فارسی‌زبان و بررسی نحوه مواجهه دین در شبکه‌‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، شناخت رابطه بین تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای و طرز تلقی جوانان از دین از جمله اهداف این پروژه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم خاطرنشان کرد: شناخت تفاوت‌های تلقی از دین در بین بینندگان شبکه‌های ماهواره‌ای و شناخت تفاوت تلقی از دین در بین بینندگان شبکه‌های دینی فارسی‌زبان از اهداف دیگر پروژه بررسی دین در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان است.

وی عنوان داشت: وظیفه طلاب است که جامعه را از نظر مسائل اجتماعی از طریق فرهنگ اسلامی واکسینه کرده و تبلیغات خود را به سوی رسانه جمعی هدایت کنند.

در ادامه این نشست دکتر فردین علیخواه عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان به ایراد سخنرانی پیرامون موضوع این نشست پرداخت.

وی تاکنون در زمینه موضوعاتی مانند بررسی جایگاه دین در برنامه‌های رادیو و تلویزیون و الگوی استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران به پژوهش پرداخته است.

«ماهواره در ایران گذشته، حال، آینده»، «مخاطب‌شناسی شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران»، «وضعیت شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در ایران» و «بررسی دین در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان» از موضوعات دیگر مطرح شده در تحقیقات وی است.

فردین علیخواه عضو انجمن بین‌المللی تحقیقات و ارتباط رسانه، انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی و انجمن جامعه‌شناسی ایران است.

انتهای پیام/78003/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول