اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری جیرفت بیان کرد

مهریه بالا، ماهواره و اعتیاد عوامل مهم طلاق

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت مهم‌ترین عوامل طلاق در شهرستان جیرفت را به ترتیب مهریه بالا، ماهواره و اعتیاد ذکر کرد و گفت: 50 درصد طلاق‌ها در شهرستان به دلیل مهریه‌های بالا رخ می‌دهد.

مهریه بالا، ماهواره و اعتیاد عوامل مهم طلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام عباس اسدی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران در این شهرستان اظهار داشت: دعاوی حقوقی در امور غیرخانواده اجتناب‌ناپذیر است و همواره وجود دارد.

وی افزود: در امور خانوادگی می‌توان از طرق مختلف مانند فرهنگسازی در جامعه، تبلیغ توسط روحانیون در مساجد، آگاه‌سازی در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها و ... در راستای کاهش دعاوی خانوادگی تلاش کرد.

اسدی تصریح کرد: برای زوج‌های جوان قبل از ازدواج کلاس‌های مشاوره برگزار، اما این کلاس‌ها موجب فرهنگسازی نمی‌شود و شناخت لازم برای یک عمر زندگی مشترک حاصل نمی‌شود.

وی ابراز داشت: از جمله اختلاف‌های موجود در خانواده‌ها به دلیل عدم شناخت صحیح زن و شوهر از وظایف یکدیگر ایجاد می‌شود که نیاز به تحقیق بیشتر و شناخت از یکدیگر قبل از ازدواج دارد.

مهریه بالا، ماهواره و اعتیاد سه عامل مهم طلاق در جیرفت

اسدی مهم‌ترین عوامل طلاق در شهرستان جیرفت را به ترتیب مهریه بالا، ماهواره و اعتیاد ذکر و عنوان کرد: 50 درصد طلاق‌ها در شهرستان به دلیل مهریه‌های بالا رخ می‌دهد، زیرا با کوچکترین مشکل زنان مهریه خود را به اجرا می‌گذارند و همین امر موجب تنفر مرد از زن می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: دعاوی خانوادگی با مهریه‌های پایین در این شهرستان نیز بسیار است، اما از هر 100 پرونده حدود 70 پرونده منجر به صلح و سازش می‌شود و به زندگی باز می‌گردند.

اسدی عامل دیگر اختلاف‌های خانوادگی را ماهواره دانست و بیان داشت: آموزش مسائل جنسی برای زن و شوهر بسیار ضروری است، زیرا یکی از مواردی که موجب اختلاف در خانواده‌ها می‌شود، برنامه‌های ماهواره‌ها در این زمینه است و از طرف دیگر مردان نیز با دیدن زنان با پوشش‌های نامناسب در ماهواره نسبت به همسران خود بی‌رغبت می‌شوند.

وی اذعان داشت: البته وجود زنان و دخترانی که دارای فرهنگ دینی ضعیف بوده و در اجتماع با پوشش نامناسب و آرایش‌های غلیظ ظاهر می‌شوند در افزایش آمار طلاق‌ها بسیار اثرگذار است و منجر به نابودی خانواده‌ها می‌شود.

اسدی خاطر نشان کرد: اعتیاد نیز بسیاری از خانواده‌ها را متلاشی کرده است، زیرا افراد با اعتیاد توان خود را از دست داده، اعتماد دیگران از آنان سلب شده و دیگر در جامعه هیچ جایگاهی ندارند که امیدواریم با فرهنگسازی بتوان از به دام افتادن جوانان در دام اعتیاد پیشگیری کرد.

افزایش طلاق‌های توافقی/زندگی زوج‌های جوان در معرض خطر

وی عمده اختلاف‌های خانوادگی را مربوط به زوج‌های جوان دانست و اظهار داشت: البته تعداد پرونده‌ها به منزله تعداد خانواده‌های دارای مشکل نیست، بلکه به طور متوسط برای هر اختلاف خانوادگی چهار پرونده تشکیل می‌شود.

اسدی با بیان اینکه تعداد پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه در سال 90 کاهش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: در بخش طلاق‌های توافقی نیز با افزایش مواجه هستیم در حالی که در اختلاف‌های ناشی از مهریه‌های بالا افزایش وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه طلاق به درخواست زوجه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بسیار افزایش داشته است، افزود: با وجود کاهش پرونده‌های اختلاف خانوادگی آمار درخواست طلاق افزایش چشمگیری داشته است.

اسدی با هشدار نسبت به افزایش آمار طلاق در شهرستان جیرفت عنوان کرد: آمار طلاق در این شهرستان هر ساله رو به افزایش است که این امر یک اعلام خطر به شمار می‌رود و توجه جدی مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/80001/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول