اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان ابهر:

شورای نگهبان سنگر استراتژیک برای دفاع از تمامیت قانون اساسی است

امام جمعه شهرستان ابهر گفت: شورای نگهبان همواره یک سنگر بسیار استراتژیک و راهبردی برای دفاع از تمامیت قانون اساسی، حفاظت و حراست از آن بوده است.

شورای نگهبان سنگر استراتژیک برای دفاع از تمامیت قانون اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر حلول ماه مبارک رمضان را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه چنانکه می‌دانیم گناه در هر شرایط و تحت هر عنوانی که صورت بگیرد قبیح و ناپسند است، ادامه داد: لکن زشت‌ترین نوع نافرمانی آن است که کسی امکانات و وسایل و نعمت‌هایی را در اختیار کسی دیگر قرار بدهد و او همان امکانات و وسایل را وسیله‌ای برای عصیان و نافرمانی شخص بخشنده قرار دهد که همه خردمندان عمل چنین شخصی را قبیح و نکوهش می‌کنند.

امام جمعه ابهر در ادامه به روز عفاف و حجاب اشاره کرده و اظهار داشت: یکی از دیگر کارهای منافقین شبهه‌افکنی در مورد بحث عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به اینکه منافقان از روی نفاق و شیطنت مسئله حجاب را منافات با آزادی می‌دانند و همچنین بی‌حجابی را ترقی زنان قلمداد می‌کنند، تصریح کرد: اسلام با ترقی زنان مخالف نیست، بلکه با فحشاء مخالف است.

رحیمی با توصیه به والدین که چرا اجازه می‌دهند حجب و حیای بچه‌های خودشان مفت از دست برود، خاطرنشان کرد: والدین مطمئن باشند اگر خودشان در فکر دین بچه‌های خود نباشند به دیگران امیدی نیست.

این مقام مسئول در ادامه به فلسفه حجاب در آموزه‌های دینی پرداخت و اظهار داشت: حجاب به بهداشت روانی زنان و مردان کمک می‌کند و روابط خانوادگی را تحکیم و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می‌کند.

خطیب جمعه ابهر با اشاره به تاثیرات حجاب در جامعه تصریح کرد: حجاب حریم اجتماع را از بی‌عفتی و آلودگی‌های جنسی نگه می‌دارد.

وی ضمن گلایه از وضعیت حجاب در کشور ابراز داشت: این کشور با علی و فاطمه (ع) شناخته شده و این شناسنامه سند افتخار ایران عزیز است حیف نیست این کشور علوی رنگ و بوی فاطمی نداشته باشد.

رحیمی با بیان اینکه درصد بدحجابان در جامعه زیاد نیست ولی مقدار کم نیز قابل تحمل نیست و راه‌حل آن نیز انصافاً سخت نیست، گفت: دولت آینده تلاش کند مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی راجع به عفاف و حجاب را عملیاتی و اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش به مجموعه خود بخشنامه کند که دانش‌آموزان و فرهنگیان از نظر پوشش حدود شرعی و فرهنگ عمومی اجتماعی را رعایت کنند، ادامه داد: در ادارات دولتی نیز اجازه ندهند هر کسی هر طور که دلش خواست حاضر شود.

خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها نیز باید حجاب جدی گرفته شود، افزود: در زمینه حجاب باید نیروی انتظامی و دادگستری به جدّ وارد میدان شوند.

وی به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: شورای نگهبان یک جایگاه بسیار رفیع و معتبر و شرعی و قانونی دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه شورای نگهبان همواره یک سنگر بسیار استراتژیک و راهبردی برای دفاع از تمامیت قانون اساسی، حفاظت و حراست از آن بوده است، گفت: در طول 34 سال شورای نگهبان همواره از سوی ضد انقلاب و جاهلان مورد هجمه قرار گرفته است.

وی به هفته فرهنگ مالیاتی اشاره کرد و ابراز داشت: مسئله مالیات یک فرهنگ پذیرفته شده در اقتصاد دنیاست و ما باید به سوی اقتصاد منهای نفت برویم و در این راستا همه باید دست به دست هم داده و نسبت به این فرهنگ کمک کنیم.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول