اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کردستان خبر داد

برگزاری همایش‌های فصلی برای ناظران شورای نگهبان

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کردستان گفت: برای ناظران جدای از آموزش‌های لازمه، همایش‌های فصلی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه کردستان نیز برگزار می‌شود تا مباحث لازم به آنان اطلاع‌رسانی شود.

برگزاری همایش‌های فصلی برای ناظران شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهروز مهتابی در همایش بزرگ ناظران یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی در مجتمع امام خمینی سنندج اظهار کرد: دفاتر شورای نگهبان به صورت مستمر با اعضای خود ارتباط دارد و محدود به ایام انتخابات نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در قالب دستورالعمل‌هایی ناظرین ما آموزش‌های لازم را می‌بینند و به روز هستند.

به گفته رئیس هیئت نظارت بر انتخابات کردستان، برای ناظران جدای از آموزش‌های لازمه، همایش‌های فصلی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه کردستان نیز برگزار می‌شود تا اینکه مباحث لازم به آنان اطلاع‌رسانی شود.

مهتابی تصریح کرد: ناظران ما مردمی هستند و به صورت داوطلبانه عضو شده‌اند و آموزش‌های لازم در سطوح مختلف به آنان ارائه می‌شود.

وی وظیفه ذاتی هیئت نظارت را صیانت و امانتداری از رأی مردم خواند و اضافه کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که از تک‌تک آرای مردم حفاظت می‌شود و هیچکدام از عوامل نظارت، اجرایی و بازرسی در نتیجه آرا دخیل نیستند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات کردستان تعامل با هیئت‌های بازرسی و اجرایی در استان را قابل‌قبول خواند و گفت: هدف همه ما برگزاری یک انتخابات سالم و در شأن نظام اسلامی است و تمام توان خود را در این مسیر به کار می‌بندیم.

مهتابی گفت: هیئت‌های سه‌گانه مکمل یکدیگر در برگزاری انتخابات هستند و بر اساس چارچوب‌های قانونی و تعیین شده هر کدام به وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی در پایان گفت: به ازای هر صندوق اخذ رأی در روستاها یک نفر ناظر و یک نفر سرناظر و در شهرها هم یک نفر سرناظر و 3 نفر ناظر روند برگزاری انتخابات را نظارت و کنترل می‌کنند تا کمترین خدشه‌ای به آرای مردمی وارد نشود.

انتهای پیام/79002/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول