اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با فارس:

شورای نگهبان حق‌کشی نمی‌کند / همه سلایق در انتخابات حضور دارند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور همه سلایق در انتخابات نوید انتخاباتی پرشور را می‌دهد و ملت آگاه ایران با حضور پرشور و انتخاب آگاهانه و اصلح جواب تمامی بدخواهان را در روز 24 خرداد خواهد داد.

شورای نگهبان حق‌کشی نمی‌کند / همه سلایق در انتخابات حضور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پس از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری و همزمان با آغاز تبلیغات کاندیداهای این دوره در همه مناطق و استان‌های کشور به سراغ استاندار کهگیلویه و بویراحمد دکتر سید حسین صابری رفتیم و نظر وی را نیز در همین زمینه و انتخابات پیش رو جویا شدیم.

تحلیل شما از اوضاع سیاسی کشور پس از تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری چیست؟

صابری: این روزها از تریبون‌های مختلف و به خصوص از رسانه‌ها و صدا و سیما و به کرات از فرمایشات امام راحل و رهبری معظم انقلاب و علما و فضلا در زمینه لزوم عمل به قانون و ملاک قرار دادن آن شنیده‌ایم.

باید گفت که احراز صلاحیت کاندیداها مسئولیت سنگینی بر عهده شورای نگهبان است و شورای نگهبان از شش فقیه عادل و متدین و باسابقه و متعهد و همچنین منصوب به امام و رهبری و شش حقوقدان امتحان پس داده تشکیل شده است.

اعضای شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها چه ملاک‌هایی را در نظر می‌گیرند؟

صابری: با توجه به اینکه خود من سال‌ها در این نهاد توفیق خدمت داشته‌ام این‌ها در مجموعه شورای نگهبان جز رضای خدا به هیچ چیز دیگری نمی‌اندیشند و مسئولیت قانونی و شرعی خود را با همه توان انجام می‌دهند.

احراز صلاحیت‌هایی که توسط شورای نگهبان صورت می‌گیرد بر طبق قانون است و بدانیم که عدم احراز صلاحیت به معنای رد صلاحیت نیست.

یقیناً آقایانی که شرایط ریاست جمهوری در آن‌ها احراز نشده صلاحیت‌های فراوانی برای سایر سنگرهای خدمت‌رسانی دارند و بر همین اساس احترام همه افرادی که احراز صلاحیت نشده‌اند بر همه لازم است.

اکنون وظیفه مردم و مسئولان در قبال نظر شورای نگهبان چیست؟

صابری: احترام به قانون و پذیرفتن نظر شورای نگهبان واجب است که همه اعم از داوطلبان و ستادها و هواداران آن‌ها باید مراعات حقوق دیگران را در دستور کار و برنامه‌های خود قرار دهند.

عده‌ای معتقد هستند که باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده کرد، نظر شما در این ارتباط چیست؟

صابری: من منظور شما را از ظرفیت‌های قانونی نمی‌دانم اما همین را می‌دانم که در این نظام قانون وجود دارد و همه باید تابع قانون باشیم و همه اقدامات و پیگیری مطالبات بر طبق قانون باشد.

ما نیز معتقد هستیم که بالاتر از قانون ولایت فقیه است و همه بر اساس ولایت‌پذیری در یک نظام ولایی باید قانون را محترم شمرده و آرامش جامعه را حفظ کرده و تصمیم‌گیری عملی را به مردم پیرو ولایت واگذار کنیم.

برخی مدعی‌ هستند رد صلاحیت‌ها موجب حق‌کشی شده آیا شما این موضوع را قبول دارید؟

صابری: به دلایل منطقی و قانونی متعدد چنین تحلیلی را قبول ندارم چراکه قانون نظارت شورای نگهبان می‌گوید احراز صلاحیت؛ یعنی اگر برای کسی احراز صلاحیت نشود به منزله رد صلاحیت نیست و فرد ممکن است خیلی از صلاحیت‌ها و ظرفیت‌های انجام خدمت به مردم را داشته باشد و احدی حق ندارد کوچک‌ترین کم‌توجهی و یا بی‌حرمتی را به آقایان روا دارد.

من معتقد هستم در شرایط کنونی نباید به این‌گونه شایعات و شائبه‌ها دامن زد چراکه حقوق ملت را قانون معین کرده و حرکت در مسیر و اجرای قانون وظیفه همه و حق همه ملت است.

حضور همه سلایق در انتخابات نوید انتخاباتی پرشور را می‌دهد و به یاری خداوند ملت آگاه ایران با حضور پر شور و انتخاب آگاهانه و اصلح جواب تمامی بدخواهان را در روز 24 خرداد خواهد داد.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول