اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

ادغام وزارتخانه‌ها هیچ سودی به بخش تولید ندارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ادغام وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت صنایع و معادن و بازرگانی هیچ سود و ثمره‌ای برای بخش تولید به همراه ندارد.

ادغام وزارتخانه‌ها هیچ سودی به بخش تولید ندارد

حسین پیرمؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، با اشاره به اینکه ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی غیر از تبعات منفی هیچ سودی به بخش تولید نداشته است، اظهار داشت: سئوال ما از مسئولان و متولیان این حوزه این است که این ادغام چه سودی به همراه داشته است؛ جز اینکه صنعت قربانی بخش تجارت شده است.

وی تصریح کرد: بعد از ادغام وزارت صنایع و معادن با وزارت بازرگانی بخش صنعت و معدن به فراموشی سپرده شده است.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: ‌این ادغام جفا در حق تولید است و یکی از بهترین راه‌های حمایت از تولید جدا کردن این دو وزارتخانه از یکدیگر در دولت آینده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان با اشاره به اینکه کمیته تسهیل در اردبیل به شکل واقعی برگزار نشده است، اضافه کرد: عدم برگزاری جلسات کمیته تسهیل و نیز عدم اجرای مصوبات این کمیته در ماه‌های گذشته یکی دیگر از فرصت‌های از دست رفته برای بخش خصوصی است.

وی با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی در دو سال گذشته، یادآور شد:‌ سیستم بانکی نه تنها در استان از واحدهای تولیدی و صنعتی به درستی حمایت نمی‌کند؛ بلکه واحدهای تولیدی از سوی سیستم بانکی تهدید به صدور اجرائیه می‌شوند.

پیرمؤذن گفت: ‌کارشکنی برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش تولید سبب شده است که از سنوات گذشته 560 میلیارد تومان از محل بنگاه‌های زودبازده جذب بخش تولید و صنعت نشود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل در ادامه ابراز داشت: در سفر دور چهارم هیئت دولت به استان 300 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی تصویب شد که آن هم در حد مصوبه باقی‌مانده است.

وی در پایان متذکر شد: ‌در مجموع سیستم بانکی یک‌هزار و 300 میلیارد تومان به بخش تولید این استان بدهکار است؛ این در حالی است که یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی نبود سرمایه در گردش در نقدینگی است.

انتهای پیام/62003/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول