اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آبادان در مجلس:

مسئولان 3 وزارتخانه را به مجلس می‌کشم/ آبفای خوزستان کمبود آب آبادان را برطرف کند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عدم توجه وزارت نیرو، کشاورزی و وزارت کشور به کمبود و شوری آب آبادان، مسئولان سه وزارتخانه را به مجلس خواهم کشید.

مسئولان 3 وزارتخانه را به مجلس می‌کشم/ آبفای خوزستان کمبود آب آبادان را برطرف کند

محمد سعید انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: چند ماهی است که شهر اروندکنار با مشکل کم آبی و یا قطعی آب مواجه شده است.

وی افزود: متاسفانه با بی‌لطفی‌ و بی‌مهری‌های مسئولان این مشکل بر قوت خود پابرجاست و در راستای رفع آن اقدامی موثر و جدی صورت نگرفته است.

*بی‌آبی و یا قطعی آب در اروندکنار

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی‌ است که چهار سوی شهر و روستاهای اطراف اروندکنار آب است و جای تاثر دارد که این منطقه با این وضعیت جغرافیایی در بی‌آبی به سر می‌برد.

وی ادامه داد: مسئولان فراموش نکنند که مردمان دلیر این خطه، مردان و زنان شجاعی بودند که مقابل تجاوز رژیم بعثی ایستادند و از تمامیت ارضی کشور صیانت کردند.

انصاری با بیان اینکه مردم اروندکنار و روستاهای اطراف نزدیک یک سال است که با مشکل بی‌آبی و همچنین محرومیت مواجه هستند، تصریح کرد: نخل‌های این خطه نیز به دلیل بالا رفتن شوری بی‌سابقه آب تشنه هستند و اراضی کشاورزی این منطقه در آستانه نابودی قرار دارند.

وی بیان کرد: شوری آب در سطح جزیره آبادان یعنی آبادان، اروند کنار، چوئبده و روستاهای تابع آن دچار شوری بیش از حد در چند سال اخیر باعث فرار مردم از این شهر و نابودی بخش کشاورزی شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت عدم توجه مسئولان وزارت نیرو، وزارت کشاورزی و وزارت کشور، مسئولان سه وزارتخانه را به مجلس خواهم کشید.

*اگر حرفی بزنیم با دید سیاسی به آن می‌نگرند

وی گفت: متاسفانه اگر حرفی بزنیم و فریاد بکشیم آن را سیاسی می‌پندارند و با دید سیاسی با آن برخورد می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان سازمان آبفای استان خوزستان به این منطقه بیایند و دردهای مردم اروندکنار را از نزدیک لمس کنند زیرا مردم این خطه به دلیل پاسکاری مسئولان شرکت آبفار و آبفا در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی افزود: من روستایی و زاده همین منطقه هستم، با همین مردم بزرگ شده‌ام و نمی‌توانم درد و رنج مردم اروندکنار را از نزدیک شاهد باشم و ساکت بنشینم.

*10 ماه پیش لوله انتقال آب شکسته و هنوز تعمیر نشده است

انصاری با بیان اینکه حدود 10 ماه است لوله انتقال آب اروندکنار شکسته است اما شرکت آبفار و آبفا همچنان رفع مشکل را پاسکاری می‌کنند، اظهار کرد: به دلیل ناهماهنگی و عدم انجام صحیح مسئولیت‌ها، مردم اروندکنار در مضیقه‌اند و به سختی زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد وارد شرکت آبفای استان شده‌اند و مسئولیت‌هایی بر عهده دارند که در حد پست و مقامشان نیست و حتی قادر به توجیه مشکلات مردم نیستند.

*برخورد بد معاون شرکت آبفای خوزستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود این معضل طولانی در اروندکنار، خواستار رفع این معضل هستیم و این در حالی‌ست که معاون شرکت آبفای استان با لحنی بد علیه نظام و مسئولان آن موضع گرفته که این باعث اعتراض اینجانب شد.

وی بیان کرد: جای تاسف دارد که برخی افراد تندخو و عصبی در برخی پست‌های حساس گمارده شده‌اند که حتی توان و قدرت حل مشکلات مردم و برخورد با شهروندان را ندارند.

*در خوزستان ملاک قومی‌گرایی نیست

انصاری گفت: به این دسته از مسئولان اعلام می‌کنم از خدا بترسند و به حق، به دنبال رفع مشکلات مردم و تکریم ارباب رجوع باشند.

وی عنوان کرد: در این استان تحمل قومی‌گرایی را نداریم زیرا ملاک این نیست و همه ما مسلمان هستیم و باید با هم برادر و متحد باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: امیدوارم رئیس جمهور جدید به داد مردم برسد و به محرومیت‌های خوزستان توجهی خاص و ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/72001/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول