اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر تعاون در امور بین‌الملل تأکید کرد

نقش گسترده‌ وزارت تعاون در خلق حماسه اقتصادی/ ادغام وزارتخانه‌ها فرصتی برای خدمت بود

قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خانواده پرجمعیت تعاون نقش گسترده‌ای در ایجاد حماسه اقتصادی دارد که باید قدر آن را دانست.

نقش گسترده‌ وزارت تعاون در خلق حماسه اقتصادی/ ادغام وزارتخانه‌ها فرصتی برای خدمت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  محمدتقی حسینی شامگاه سه‌شنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان اظهار کرد: مردم ایران در 24 خرداد حماسه‌ای بزرگ آفریدند و به تعبیر رهبر انقلاب کاری کردند کارستان.

وی با بیان اینکه انتخابات نشان داد مردم ایران در تمام شرایط وفاداری خود را به انقلاب به منصه ظهور گذاشته‌اند خاطر نشان کرد: موضوع دوم حماسه اقتصادی است که باید به آن توجه شود.

قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه این کار باید با جدیت دنبال شود خاطرنشان کرد: خانواده پرجمعیت تعاون نقش گسترده‌ای در ایجاد و خلق حماسه اقتصادی دارد که باید قدر آن دانسته شود.

حسینی با بیان اینکه ادغام وزارت‌خانه‌ها فرصت مناسبی برای خدمت به مردم فراهم آورده است تصریح کرد: این موقعیت استراتژیک می‌تواند منجر به پیشرفت کشور و رفع مشکلات شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب در حوزه تعاون بر لزوم استفاده از آنها تأکید و توصیه‌هایی در این مورد به مدیران بخش‌های مختلف ارائه کرد.

قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه انتقال دولت در جریان است و کشور فضایی دیگر دارد اظهار کرد: هنر این است که این موارد نباید لحظه‌ای موجب غفلت در خدمت‌رسانی به مردم شود.

حسینی با اشاره به لزوم مردمدار بودن مدیران خاطرنشان کرد: شایسته نیست کسی از در خانه جمهوری اسلامی ایران وارد و با نارضایتی خارج شود.

وی تأکید کرد: معنای این سخن آن است که مدیران باید در عین قانونمدار بودن خلاق باشند و این دو مؤلفه را به موازات یکدیگر رعایت کنند.

قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر توانمندی‌های استان کردستان در منابع مختلف انسانی و غیرانسانی خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت عظیم در راستای زدودن غبار محرومیت‌ها استفاده شود.

حسینی با بیان ضرورت فعالیت جدیتر در خصوص اشتغالزایی تصریح کرد: اگر چه توجه به این مسئله تنها وظیفه وزارت تعاون نیست، اما بخش مهمی از مسئولیت حل مشکل اشتغال با ما است که باید در این زمینه حرکت‌های جدیدی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها و نهادهای دیگر نیز در این رابطه وظایف مهمی بر عهده دارند خاطرنشان کرد: وزارت تعاون توانایی فراهم کردن فرصت‌ها با خط ‌مشی صحیح به این منظور را دارد.

قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری ایجاد فرصت‌های شغلی فراتر از پیش‌بینی‌ها در سطح استان اظهار کرد: باید کاری شود تا افراد شغل شایسته داشته باشند.

حسینی این قضیه را مستلزم برخورداری از چند عامل ذکر کرد و افزود: یکی از مشکلات استان مهاجرت نیروی انسانی توانمند است و نخستین گام آموزش فنی‌حرفه‌ای برای سایرین و کسب مهارت‌های لازم است.

وی اقدام دوم را ایجاد تسهیلات اشتغال ذکر و تصریح کرد: در کنار سرمایه‌گذاری بخش دولتی بانک‌ها نیز باید برای راه‌اندازی کسب و کار تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرحله سوم را جذب و هدایت افراد به سمت استفاده از بیمه‌ها عنوان کرد و گفت: باید روی گرایش افراد به سمت بیمه‌های تأمین اجتماعی حرکت کنیم.

حسینی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه گسترش مناسبی در فعالیت‌های بین‌المللی وزارتخانه شده است خاطر نشان کرد: ایران نقش عمده‌ای در بازسازی سازمان فنی‌حرفه‌ای و بهزیستی عراق ایفا کرده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران فنی‌حرفه‌ای و بهزیستی عراق از برگزاری دوره‌هایی دیگر در این زمینه خبر داد و افزود: بستر مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی ایران در این منطقه فراهم شده است.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول