اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

توسعه متوازن رشته‌های مهارتی نباید مورد بی‌مهری قرار گیرد

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: نباید نگاه متوازن به رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای فدای برخی دیدگاه‌های غلط و سنتی شود چرا که توازن در این حوزه بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

توسعه متوازن رشته‌های مهارتی نباید مورد بی‌مهری قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری پیش از ظهر امروز در نشست مدیران و مسئولان مراکز فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار داشت: ما در گذشته نیز از بابت رعایت نکردن این توازن و تعادل ضربه خوردیم چرا که در مقطعی گرایش به یک رشته خاص سبب شده تا بازار کار آن تهدید شود در حالی که در سایر رشته‌ها می‌توان از ظرفیت‌ها و بسترهای مناسب بهترین بهره‌برداری را کرد.

وی تصریح کرد: صدور مجوز بیش از حد در برخی از رشته‌ها تهدیدی برای شاغلان همان رشته است در حالی که می‌توان با نگاه توسعه‌ای متوازن به رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای برخی کاستی‌ها و کوتاهی‌ها را در این زمینه برطرف کرد.

صفری در ادامه خاطر نشان کرد: اگر امروز در برخی از رشته‌ها توسعه و ترقی به حد اشباع رسیده اما در توسعه برخی از رشته‌ها غفلتی صورت گرفته ناشی از نگاه نامتعادل و نابرابری است که گاهی آزاردهنده به نظر می‌رسد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:‌ امروز بسیاری از جوانان و نوجوانان به رشته‌های بومی و همچنین پیشرفته گرایش پیدا کردند که ما نیز تمامی رشته‌های فنی و حرفه‌ای را اصلاح و نیازسنجی‌های آنها را انجام دادیم.

وی بیان کرد: بر همین اساس و متناسب با نیاز بومی و توسعه‌ای و همچنین بازار فروش مجوز توسعه حقیقی صادر شده و در برخی از رشته‌ها که از فناوری روز استفاده می‌شود استقبال کافی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان در ادامه یادآور شد: برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای مبتنی بر آموزش محصول‌محور است و تحقق این امر می‌تواند نیاز افراد به صورت کاربردی و متناسب با نیاز بازار را برآورده کند.

صفری ادامه داد: ‌اشتغالزایی از طریق آموزش محصول‌محور به یقین نیازمند حضور و ورود بخش خصوصی است تا بتوان با سرمایه‌گذاری و حمایت مادی توسعه تولید را رقم زد.

وی از گستردگی فعالیت‌های آموزشی و مهارتی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: در برخی از شهرها نظیر اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و نمین آموزش‌های محصول‌محور به مخاطبان ارائه می‌شود تا آنها بتوانند از ظرفیت پیش آمده استفاده کافی و لازم را ببرند.

انتهای پیام/62001/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول