اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مواد مخدر نیروی انتظامی استان سمنان:

افزایش مهارت‏های ارتباطی بهترین راهکار پیشگیری از اعتیاد است

کارشناس مواد مخدر نیروی انتظامی استان سمنان افزود: افزایش مهارت‏های ارتباطی در فرزندان از بهترین راهکارهای پیشگیری اعتیاد آنها به مواد مخدر و مشروبات الکلی است.

افزایش مهارت‏های ارتباطی بهترین راهکار پیشگیری از اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حسین صباغان در جمع بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی و مبلغان زن شهرستان شاهرود که در محل این اداره کل انجام شد، افزود: پدیده اعتیاد به اذعان بسیاری از کارشناسان و مسئولان هم‏اکنون مهم‏ترین معضل اجتماعی کشور است و با وجود همه تلاش‏ها و مبارزه مستمر با مواد مخدر گمان می‏رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به مواد تسهیل‏کننده مصرف مواد مخدر در میان افراد اظهار داشت: توصیه‏های دارویی و درمانی، باورهای عامیانه و ضرب‏المثل‏های تشویق‏کننده، آداب و رسوم خاص در بعضی جشن‏ها و میهمانی‏ها، بیشترین هنجارهای مصرف مواد در میان خرده فرهنگ‏هاست.

صباغان گفت: دوست ناباب، کنجکاوی، عدم آگاهی، فقر، طلاق، بیکاری، لذت‏جویی، خوش‏گذرانی از دیگر عوامل اعتیاد در جامعه بوده است.

کارشناس مواد مخدر نیروی انتظامی استان سمنان فراگیری مهارت‏های زندگی را از مهم‏ترین عوامل پیشگیری از مصرف سوء مواد مخدر دانست و گفت: وقتی فردی توان حل مسئله، مهارت نه گفتن، استقلال، مهارت گفت‏وگو را داشته باشد قادر است مشکلات خود را به شیوه درستی حل کند و به اصطلاح از چاله به چاه نیفتد.

وی افزود: مهارت‏های زندگی باید توسط خانواده و در مرحله دوم نهادهای آموزشی مثل مدرسه به کودکان آموزش داده شود.

صباغان یکی دیگری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر را کمبود اعتماد به نفس در آنها دانست و اظهار داشت: اگر جوان اعتماد به نفس بالایی داشته باشد علاقه‏ای به مصرف مواد مخدر و نوشیدن مشروبات الکلی نشان نمی‏دهد.

کارشناس مواد مخدر نیروی انتظامی استان سمنان افزود: برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در جوانان و نوجوانان باید به دنبال اعتماد به نفس در آنها و پذیرش و ارزش در آنها بود.

وی تصریح کرد: شناخت خود و دیگران، شناسایی استعدادها و محیط پیرامون خود، داشتن هدف در زندگی، پرهیز از مقایسه خود با دیگران، مشارکت فرزندان در امور خانواده و تحقیر نکردن آنها از سوی والدین مهم‏ترین عوامل ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان است.

صباغان نداشتن ارتباط قوی و محکم با خدا را از دیگر دلایل تمایل فرزندان به سوی مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی دانست و گفت: اگر در تربیت نسل جوان تمام دستورات و احکام اسلامی رعایت شود هیچ‏گاه جوان برای لذت بردن به این گونه مواد روی نمی‏آورد.

کارشناس مواد مخدر نیروی انتظامی استان سمنان افزود: اگر لذت عبادت و بندگی با خدا برای جوان درک شود هیچ‏گاه با مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، خویشتن را ارضا نخواهد کرد.

انتهای پیام/2249/ک/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول