اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز به مدت یک هفته صورت می‌گیرد

آغاز ثبت‌نام برای شرکت در بخش آزمون مهارتی در 58 حرفه

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: از امروز به مدت یک هفته در 58 رشته مهارتی از واجدین شرایط ذکر شده در دفترچه، برای شرکت در آزمون مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام می‌شود.

آغاز ثبت‌نام برای شرکت در بخش آزمون مهارتی در 58 حرفه

مصطفی گلزار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از آغاز ثبت‌نام آزمون پایان دوره آموزش‌های فنی و مهارتی و آزمون‌های ادواری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد و گفت: ثبت‌نام آزمون دوره دوم مراکز آموزشی که زیر نظر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم فعال هستند از امروز آغاز شد.

وی تعداد رشته‌های آزمون فنی و حرفه‌ای را 58 رشته ذکر و تصریح کرد: مهارت‌آموزان می‌توانند با مطالعه شرایط ذکر شده در دفترچه آزمون فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

گلزار زمان برگزاری این آزمون‌ها را 25 مرداد ماه سال جاری عنوان و بیان کرد: تعمیرکار اتومبیل بنزینی درجه 2،‌ برق خودرو، درودگری، ‌مراقبت زیبایی، طراحی و دوخت و فناوری اطلاعات از جمله رشته‌هایی هستند که مهارت‌آموزان در آن شرکت می‌کنند. از ابتدای سال تاکنون یک دوره آزمون ادواری و دو دوره آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزی زیر نظر اداره سنجش و ارزشیابی مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم برگزار شده است.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم اضافه کرد: در نخستین آزمون ادواری آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قم 3 هزار نفر و در آزمون هماهنگ پایان دوره آموزشی نیز 5 هزار نفر شرکت کردند.

وی همچنین به نظارت جدی در برگزاری آزمون مهارت‌ها در اداره کل فنی و حرفه‌ای قم اشاره و بیان داشت: در استان قم هزار و 500 کارشناس در حرفه‌های گوناگون تدریس کرده و بر برگزاری آزمون‌ها و پرسش‌های ‌مطرح شده نظارت دارند.

گلزار با تاکید بر آموزش‌های غنی و محتوایی در مراکز آموزشی فعال زیر نظر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: اساتید و مربیان در آموزشگاه‌ها برای فهم بیشتر کارآموزان و مهارت‌ورزان از نمونه سئوال جزوه‌های آموزشی به همراه آموزش عملی آزمایشگاهی استفاده می‌کنند که در این راستا میانگین 78 درصد در آزمون‌های هماهنگ پایان دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای با کسب امتیاز مطلوب از این آزمون‌ها با موفقیت خارج شدند.

انتهای پیام/78005/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول